Emilia Sjödin

Efterlängtad recension // Lumene foundation
Hejsan mina fina! Nu kommer äntligen den efterlängtade recensionen på Lumenes foundation! Jag lovade er att denna recension skulle dyka på förra tisdagen men det har hänt så mycket mellan att jag inte har hunnit, förlåt! Men vi tar det idag istället, bättre sent än aldrig!  
 
Om ni tar en kik på bilden ovan ser ni mycket positivt men även negativt med produkten.
 
Det positiva är att foundationen är väldigt matt. Jag kan ha en väldigt glansig primer under vilket inte märks huvudtaget när jag applicerar foundationen. Denna foundation är även den första jag har hittat som är väldigt ljus. Jag känner mig så bekväm nu när jag inte behöver ha en foundationlinje, haha! Det jag inte gillar är att förpackningen är väldigt liten och dessutom dålig. Den är väldigt rinnig och däför skulle jag hellre föredra en pump istället för endast ett lock. Varje gång jag tar bort locket rinner det ur foundation..Men det som är väldigt positivt är att den känns tunn på huden och att resultatet blir jättefint och jämt! Dock tycker jag inte att den är heltäckande även när det står att de ska vara så. Det händer att jag lägger flera lager för att få bort min rosa underton. Till sist skulle jag säga att det är superbra att produkten inte doftar då jag hatar lukter av parfym i smink! Den håller definitivt hela dagen!
 
Pris : 149:- 
 
Poäng 6/10! Jag skulle absolut köpa om denna produkt!