Emilia Sjödin

Ljus foundation !
 
 
Lumene Matt Control Oil-Free Foundation i färgen 0 Light Ivory. 
 
Hej mina fina läsare, hur mår ni?!
 
Igår efter skolan drog jag ner till stan för att köpa en ny foundation och ett puder. Pudret visade jag inte på bilden eftersom det är samma gamla som jag alltid köper - IsaDoras Velvet Touch Compact Powder i nummer 10 sheer transparent. 
Ni vet att jag har hållit mig fast vid Lumenes CC-cream ett bra tag nu. Men på vintern blir jag betydligt mycket ljusare i hyn vilket gör att jag behöver köpa en foundation av ljusare nyans, och tyvärr har jag redan CC-creamen i den ljusaste nyansen. Men eftersom Lumenes smink har funkat jättebra på mig så köpte jag denna foundation och hoppas på det bästa resultatet! Det jag dock inte gillar med founationen är att den är fulltäckande, jag hoppas inte mina fräknar försvinner bort haha! 
 
Visst är det svårt att hitta ljusa foundations? Har ni något tips på en bra ljus foundation så får ni gärna lämna en kommentar! 
 
 
#1 - Twiggy Lundberg

Det är vansinnigt svårt att hitta ljusa foundations alltså.. Jag har både superblek hy OCH rosa underton, så att hitta den perfekta foundationen för mig är fortfarande något jag är på jakt efter! :O

Svar: Jag håller med dig till 100%! Jag har också rosa underton och är blekare än blekast haha! Jag ska testa denna foundation ett tag och sedan kan jag återge en recension ! Kram ! :)
Emilia Sjödin

#2 - Emmah

Du får jättegärna göra en recension på foundationen sen!! Är sugen på att testa den!
Jag vet, sjuuuukt svårt att hitta ljusa foundations.... Nyx har rätt ljusa nyanser samt clinique, har dock aldrig testat foundations därifrån tidigare, men det är något jag har planerat att göra.

Svar: Självklart ska jag fixa en recension! Ge mig en vecka så jag hinner testa ut den ordentligt. Ja jag har hört att NYX har bra ljusa foundations så jag lär nog testa den någon gång också! :) KRAM! :)
Emilia Sjödin

#3 - Vendela Asplund

Nars Sheer Glow är MAGISK, Chanel har en som också är grym, men minns inte vad den heter just nu haha!!

Svar: Tack för tipsen! Kram :)
Emilia Sjödin