Emilia Sjödin

10 Skönhetsfrågor
 
 
 
Hej mina skönhetsnördar!
 
Idag tänkte jag göra en Tag som jag hittade på Charlotta Storsvedens Yotubekanal. Jag kommer att svara på tio frågor om skönhet. Det känns som att det var jättelänge sedan jag gjorde en såkallad tag. Är ni också sugna på att svara på dessa frågor i eran blogg så är det helt okej, det är därför det heter Tag.
Nu kör vi igång!  
 
 
 
1. Vilken är den älsta produkten i din sminkkollektion?
När jag försökte leta på min äldsta produkt var det nästan omöjligt. Jag har hur många ögonskuggor som helst som jag fick av min mamma när jag var mindre, men även smink jag köpte själv. Den äldsta produkten som jag hittade var denna ögonskuggspalett som innefattar 88 ögonskuggor. Jag minns att jag köpte den på Lindex för 200kr. Denna paletten köpte jag när jag gick i årskurs sex, alltså sex år sedan, haha! Jag använder den dock aldrig, men jag tänker att den kan vara bra till halloween eller så. 
 
 
2. Vilken är den nyaste produkten i din sminkkollektion?  
Här kommer ett tråkigt svar.. Det är faktiskt min mascara jag har använt i ett halvår ungefär. Mascaran tog slut för någon vecka sedan så jag var tvungen att köpa en ny av samma sort. Men det är faktiskt en av de bästa mascarorna jag har testat! Samma mascara finns även i extra svart, men den tycker jag inte är lika bra! 
 
 
 
3. Vilket steg hoppar du över mest i din sminkrutin?  
Ögonbryn helt klart! Ögonbrynen sminkar jag endast om jag har mycket tid på mig på morgonen. Jag använder anastasias dip brow och jag tycker den är svårapplicerad och det blir enkelt färg utanför brynen som man sedan måste hämta tops för att få bort haha! 
 
4. Om du fick skapa en egen sminkprodukt, vad skulle de då vara? 
Oj, vad svårt! Förmodligen skulle jag vilja skapa sminkborstar! Dock kanske det inte är en sminkprodukt, haha? Men annars skulle jag nog vilja skapa ett läppstift! 
 
5. Vilket är ditt absoluta favoritsteg i din sminkrutin? 
Helt klart contouring! Jag älskar att skulptera ansiktet och ge ansiktet ett lyft. Sedan är det väldigt roligt också eftersom man ser en sådan stor skillnad. 
 
6. Vad har du mest av i din sminkkollektion? 
Jag har nog flest läppstift. Jag använder dock bara två läppstift haha! Men jag tycker det är väldigt svårt att göra slut på ett läppstift. Sedan ändrar jag mig hela tiden angående vilken färg som är finast på läpparna. Jag minns när jag var yngre då skulle läppstiftet vara så ljust som möjligt, haha! Sedan började jag med klarröda läppar, sedan rosa och nu är jag inne i period med mörka läppar, så snyggt! 
 
 
7. Vad har du minst av i din sminkkollektion? 
Eyeliner! De är så små men dyra haha! Känns typ onödigt att lägga pengar på. 
 
 
8. Vilken är din favoritsminkborste?  
Real Techniques Buffing Brush! Den går att använda till så mycket, foundation, puder, och dessutom är den jättebra till att få bort ögonskugga som fallit ner på kinden. 
 
 
9.  Vilket är ditt favoritmärke?  
SO SUSAN! De har verkligen de bästa produkterna! Jag har testat deras highlighter, ögonskuggspallet, conealerpalett och rouge! Alla är verkligen superbra! Dock är märket väldigt dyrt, synd nog. 
 
 
10.  Vad vill du ha härnäst i din sminkkollektion? 
En highlighterpalett! 
 
#1 - matilda

Roligt inlägg!

Svar: Tack! Vad kul att höra! Kram :)
Emilia Sjödin