Emilia Sjödin

Alla helgons dag
Hej mina fina! Förlåt för att detta inlägg kommer upp sent. Men bättre sent än aldrig som man brukar säga. 
 
Håll med om att min blogguppdatering har varit väldigt bra på senaste tiden? Jag har i allafall bloggat varje dag i över en månadstid och jag tycker det är jätteroligt! Jag hoppas att ni tycker likadant. Glöm inte att ni jättegärna får önska vad ni vill att jag ska blogga om. Jag blir så mycket mer motiverad till att blogga när jag vet att ni engagerar er! 
 
Hur mår ni förresten? Är allt bra med er? Själv mår jag väldigt bra. Det var alla helgons dag i lördags och tråkigt nog hann jag aldrig åka till min mammas grav och tända ett ljus, vilket gjorde lite ont i hjärtat. Men jag är glad att min familj gjorde det fint på hennes grav. När jag jobbar och sitter i kassan i mataffären så uppmärksammas verkligen alla helgons dag. Så många som är dystra och köper på sig många gravljus. Jag har aldrig riktigt tänkt på att det finns så otroligt många människor som har förlorat en när och kär vän eller familjemedlem. Det är tragiskt. Men jag tycker det är väldigt fint att det finns en speciell dag som uppmärksammar alla dessa otroligt fina människor som en gång fanns på denna jord. Att ställa sig på en kyrkogård där massvis med ljus brinner är en mäktig känsla. Så många gravar, så mycket sorg. Men ändå, något väldigt vackert. 
 
På tal om Alla helgons dag så hann jag heller inte med att fira Halloween, haha. Men det kanske var lika bra. Jag kände att jag gjorde en god gärning den dagen istället. Det känns bättre i hjärtat när man ställer upp på folk istället för att gå ut och festa, håller ni med? Jag vet att Halloween brukar vara superrolig att fira på Etage här i Falun. Men det kommer flera gånger. Jag hade sett fram emot att klä ut mig till något snyggt, men jag hade så dålig fantasi och känner jag mig inte tillräckligt "snygg" på Halloween så vill jag heller inte gå ut, haha. Det är väl det som är grejen med Halloween, att klä ut sig till något roligt? 
 
Vad gjorde ni på Halloween? Klädde ni ut er till något? Tell me! 
Hoppas allt är bra med er så syns vi imorgon, puss och kram!