Emilia Sjödin

Döda dina negativa tankar - självkänsla
 
Gamla bilder från förra hösten. 
 
Hej mina favoriter! Är ni peppade på att förbättra er självkänsla? Här kommer nämligen ett nytt tips till er! Vill ni läsa mer om mina tips om självkänslan så hittar ni tipsen i kategorin "självkänsla". 
 
Självkänsla = Vad du tänker och känner om dig själv.  Självförtroende = Dina prestationer
 
Dagens tips handlar om att DÖDA DINA NEGATIVA TANKAR!  Som ni redan vet så hör självkänslan och självförtroendet ihop. Ens dåliga självkänsla kan alltså göra att man tvivlar på sina prestationer, eller hindrar en från att göra något man tycker är roligt. 
 
Väldigt ofta har man baktankar och man ställer ofta det positiva mot de negativa när man ska göra något nytt eller roligt. Oftast för att man tvivlar på sig själv. 
 
Det finns säkert massvis med saker som sätter stopp för vad man vill göra. Att inte våga bada offentligt då man inte är säker i sin kropp. Att inte våga dejta för att man inte känner att man kommer uppfylla dejtens krav. Men vet ni vad? Huvudsaken är att du trivs med dig själv. Man ska inte ens behöva tänka tanken att någon kommer kolla snett i omklädningsrummet, eller att dejten kommer tycka jag är ful. Döda dessa tankar direkt. Du är vacker på alla sätt och vis! Om du inte uppfyller dejtens krav är den personen ingenting att ha. Man ska aldrig ändra på sig för någon annans skull. Du är prefekt som du är! 
Man tänker "alltid" på det värsta som kan hända. Men döda dessa tankar på en gång. Ingenting ska hindra dig från att göra det du verkligen vill. Har man dessutom en positiv inställning från början blir allt så mycket lättare.
 
Man ska vakna upp varje dag med nya utamningar som kan förbättra självkänslan. Idag ska jag gå till affären utan smink. Idag ska bada med mina vänner. Idag ska jag älska mig själv. 
 
Ta hand om er! KRAMAR!