Emilia Sjödin

Mensvärk och p-piller TMI
Hej finisar! Imorse vaknade jag upp hemma hos Philip. Senare under dagen fick jag min mens och jag hatar verkligen att få sin mens när man inte är hemma, men som tur var hade jag med mig mensskydd. Enda sedan jag slutade med mina p-piller så har min mens blivit väldigt oregelbunden och det är så drygt att bara gå runt och vänta på att mensen ska komma. Men det konstiga med min mens är att jag har börjat fått världens jobbigaste mensvärk? Innan jag började med mina p-piller hade jag knappt mensvärk, förstod knappt vad folk menade när de var tvugna att stanna hemma från skolan på grund av mensvärk. Men nu förstår jag verkligen. Herregud vad ont jag har haft i både ryggen och i magen, usch och fy. Vetekudden har varit min bästa vän idag, hehe. Har ni några bra tips mot mensvärk? 
 
På tal om mina p-piller så har jag helt och hållet slutat. Jag har testat ungefär fyra / fem olika piller men jag tycker inte att de har funkar särskilt bra. Antingen har jag haft mens konstant i flera månader eller så har jag blivit illamående och spytt när jag vaknat. Anledningen till att jag slutade med mina senaste piller var för att jag blev uttorkad. Jag fick urinvägsinfektion minst två gånger i månaden, vilket man absolut inte ska ha! Har man urinvägsinfektioner 3 gånger om året ska man söka hjälp, så ni förstår nog att jag hade det jobbigt. Men varken vårdcentralen eller ungdomsmottagningen hjälpte mig. De sa att mina p-piller bara skulle vara bra för mina slemhinnor. Men jag orkade inte mer så jag slutade med mina piller, ångrar mig inte alls! Det kan ha varit det bästa jag gjort. Antingen så tål inte min kropp dessa hormoner eller så är det något knas med mig helt enkelt. 
 
Men så som jag känner nu så skulle jag aldrig vilja proppa i mig piller och hormoner när det finns andra metoder. Haha känner att detta blev lite TMI, men jag ville bara berätta mina erfarenheter av dessa piller. Mina senaste piller heter för övrigt zoely. Tycker ni själva att era piller inte är särskilt bra så testa med ett uppehåll, bara för att se om du känner någon skillnad! Jag har inte mått såhär bra på länge! 
 
Hoppas allt är bra med er så syns vi, kramar från lilla mig!