Emilia Sjödin

Sminkorganisering
Hej mina skönhetsnördar! Här kommer ett inlägg om sminkorganisering. Som jag skrev var jag iväg till Ikea igår och köpte två sminklådor. Min pappa köpte en låda sen innan. Totalt har jag alltså tre likadana sminklådor. Mujilådor som heter godmorgon på Ikea tror jag.
Förlåt för jättesmå och dåliga bilder, men ni anar inte hur svårt det är att fota mitt smink då min egen skugga blir med på varje bild. Men såhär såg mitt sminkbord ut innan jag sorterade om. Jag förvarade mitt smink i gamla glossyboxar samt i en tyglåda med olika fack. Som ni ser var det väldigt rörigt och otroligt många olika färger. Inte alls stilrent. 
Såhär blev det efteråt! Visst blev det så mycket bättre? Har för tillfället tre vita A3-papper under lådorna för att lådan skulle bli mer stilren. Men ska antingen måla om botten vit (då den är gulrandig) eller lägga i ett vitt fräscht hårt papper över hela lådan som en fin grund. Med dessa sminklådor från Ikea blev min sminksortering så mycket fräschare och framförallt stilrenare. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Vad tycker ni? 
 
HISS ELLER DISS? 
 
#1 - sandra

hiss!

Svar: Vad roligt !! :)
Emilia Sjödin