Emilia Sjödin

Tips till finare hy
 
 
 
 
 Hej älsklingar! 
 
Som ni läste i några tidigare inlägg så har jag haft min blogg i fyra år. Under dessa år har jag fått upprepande kommentarer angående min hy. Vilka produkter jag använder samt hur jag håller min hy fräsch. Jag har aldrig riktigt svarat på dessa frågor då jag egentligen inte använder några speciella produkter eller så. Jag vet däremot vad jag inte ska göra för att inte förstöra min fräscha hy. 
 
Kort och gott, jag har känslig hy, det är det enda jag kan utgå ifrån. Jag kan inte använda produkter så som smink, krämer eller parfymer som doftar starkt. Då blir min hud kaos väldigt snabbt. Det min hy mår bra av är naturliga ämnen som inte doftar speciellt mycket. Jag tror dessutom på att huden vänjer sig vid produkter, och att huden mår bra av att använda samma produkter som exempelvis smink. Jag tror inte man ska byta sina basprodukter som foundaion och puder så ofta. Jag har använt samma foundation och puder i många år, vilket jag tror är en anledning till att min hy mår bra. För att min hy har vant sig vid produkterna. 
 
Sminkservetter! Jag har använt så otroligt många olika rengöringsprodukter mot smink. Vissa har varit superbra medan andra har varit skitdåliga. Men oavsett vilken sminkregöring jag använder så slutar det alltid med att jag går tillbaka till mina kära sminkservetter. Jag tror anledningen till att jag älskar sminkservetter är att man ser hur mycket smink som fastnar på servetterna. När man till exempel tvättar sitt ansikte med vatten och någon rengöringsprodukt så missar man enkelt några fläckar med smink. Vilket inte är bra. 
 
Efter man noppar ögonbrynen eller tar bort oönskad hårväxt i ansiktet är det jätteviktigt att tvätta rent direkt efter. Jag har märkt flera gånger att jag får små finnar precis där jag har noppat, men efter att jag har tvättat rent eller använt en bomullspad med ansiktsvatten på de "utsatta" ställerna så vaknar jag inte upp med någon finne. 
 
Som jag redan nämt så är min hy känslig för dofter. Därför tvättar jag inte mina sängkläder med sköljmedel. Jag får jättelätt utslag och kan knappt sova då det kliar på kroppen. Att då sova med huvudet på kudden kommer absolut sabba min hud. Några finnar kan tillkomma. Jag använder heller inte tvättmedel på några av mina kläder. 
 
Det var några av mina tips. Vill ni förlänga denna lista får ni gärna lämna en kommentar med tips! 
Hoppas allt är bra med er! KRAMAR!