Emilia Sjödin

Panik i paniken
Hej mina fina läsare!
Jag har inte uppdaterat bloggen på jättelänge, vilket beror på min ångest jag har har/haft. Idag är det fredag och imorgon börjar jag min resa till Umeå! Jag har nämt det lite kort på bloggen, men på måndag börjar jag plugga på Umeås universitet, digital mediaproduktion. Jag tycker det ska bli jätteroligt att fortsätta plugga inom media och jag ser så mycket fram emot att träffa nya människor och klara mig på egen hand. 
 
Men som ni alla vet, så är jag en sådan person som får panik och ångest för vad som helst. Sist jag skulle åka till Umeå på Brännbollsyran så mådde jag så dåligt att jag spydde, av ren nervositet. Lika illa är det inte denna gång, men jag är såklart jättenervös. Först var jag rädd för att åka tåg, men nu löste det sig med bil, så jag och min bästa kompis kommer åka bil hela vägen till Umeå, villket känns skönt. 
 
Jag ska för första gången flytta, bo helt själv. Det kommer bli väldigt spännande då jag inte är bra på att laga mat, eller trivs i mitt egna sällskap, haha. Jag är rätt rädd för att vara ensam. Dessutom kommer jag testa på hur det är att ha ett distansförhållande med min pojkvän. Jag hoppas det kommer gå bra, men jag har grinat som en mupp den senaste veckan. 
 
Jo, jag fick PANIK I PANIKEN idag! Jag märkte att något var knas med min mobil, jag kunde inte koppla upp mig på vårt wifi och jag kunde heller inte logga in på mina appar. Jag testade nollställa min telefon och då blev hela min iphone helt rosa. Hela skärmen blev verkligen skrikrosa. Jag har alltså packat allt inför Umeå och när klockan är runt 21-22 på kvällen innan jag ska åka till Umeå så går alltså min iphone sönder. Den är paj. Förstår ni vilken panik jag får? Jag ska bo hemifrån, helt själv, jag har ingen mobil som fungerar och knappt några pengar på mitt konto då jag köpte en ny dator igår ( en macbook pro för övrigt, hehe). Bank Id fungerar inte så jag kan inte föra över mer pengar. Haha livet just nu. Men som tur var köpte jag en dator igår, tänk hur jag annars skulle klara mig?
 
Jag hoppas allt löser sig och jag hoppas jag får tag i en lånetelefon, annars lär jag köpa en ny mobil, vilket inte känns så kul då jag precis har köpt en dyr dator. Men, men. 
 
Nu ser jag fram emot en bra skolstart och en rejäl inspark! 
Hoppas att allt är bra med er så synd vi strax! 
TB till sist jag var i Umeå, på Brännbollsyran.