Emilia Sjödin

Fräschare hår
Hej finisar! 
Igår var jag och klippte mitt hår och det känns så otroligt fräscht nu. Jag klippte endast topparna då jag trivs i långt hår. Jag pratade med min frisör angående varför mitt hår har blivit tunnare och varför jag helt plötsligt har fått mjäll. Svaren jag fick var att håret ändrar sig beroende på hur man äter. Äter man väldigt lite och dåligt blir håret snabbt tunt. Man ska äta regelbundet, frukost, lunch och middag varje dag. Jag har blivit lite slarvig med att äta ordentligt men det är verkligen något jag ska ändra på! 
 
Angående mjäll så beror det på att jag har börjat med nya hårprodukter såsom shampoo och balsam. Som ni redan vet använder jag Maria Nilas Heal shampoo och balsam som är väldigt milda produkter. Tidigare har jag använt head and shoulders shampoo och balsam vilket är väldigt starka produkter. Eftersom jag har gått över från Head and Shoulders till Maria Nila så behöver mitt hår tid på sig att ställa om sig. Min frisör berättade att mitt mjäll kommer försvinna men att jag ska låta håret vänja sig vid de nya produkterna. 
 
Ett inlägg om mina hårrutiner kommer förmodligen framöver! Puss och kram!