Emilia Sjödin

10 STUDENTKLÄNNINGAR + tips
 
 
     
 
 
Affiliatelänkar - FÖRSTA, ANDRA, TREDJE, FJÄRDE, FEMTE 
 
Heej finisar! Jag vet att studenten närmar sig och att några har lite panik som fortfarande inte har hittat den perfekta studenklänningen. Men som tur är ger jag er 10 tips på superfina vita klänningar! Den femte klänningen på översta raden är mest lik den jag bar på studenten. Jag hade exakt samma klänning bara att spetsen var i mindre blommor, tror jag. Klänning nummer två på andra raden har jag faktiskt, fast i ljusrosa! Klänningen är superfin! 
 
Några tips till er som tar studenten: 
  • Ta med extra skor! Ny skor med höga klackar blir för jobbigt om man ska tåga genom staden samt stå på flak och hoppa.
  • Bestäm en samlingsplats med din familj tills utspinget. Min klass hade cirka 10 minuter på oss att springa till vår familj, ta bilder samt att springa till vårt studentflak. Därför är det bra att veta vart sin familj och släktingar står någonstans. 
  • Ett mynt! För oss som bor i Falun är det tradition att ha ett mynt från vårt födelseår som vi slänger i en brunn. Det kan vara smart att leta reda på ett mynt innan man växlar in de gamla mynten.