Emilia Sjödin

Recension - Moroccanoil
 
 
Hej mina fina! Nu är det äntligen dags att recensera min Moroccanoil, alltså hårolja. Jag köpte den på lycko för ungefär 170 kronor. Såhär står det på Lykos hemsida om produkten: 
 
Moroccanoil Original Treatment är vårdande oljebehandling för alla hårtyper! Med denna marockanska olja för hår får du en revolutionerande kraftfull hårolja, likväl för fint samt grovt hår som behöver vård och näring. Med dess unika kombination av Arganoil är Moroccanoil Original Oil Treatment en styling-, ytbehandlings- och närande hårprodukt som vårdar och långsiktigt förbättrar ditt hårs kvalité. Oil Treatment är orginalet av hårbehandlingar med arganolja, Oil Treatment tar bort friss och reder ut ditt hår samtidigt som produkten bygger upp en flexibel styrka, ger glans och mjukhet samt skyddar ditt hår från skador av miljöpåverkan.

Moroccan Oil Original Treatment är perfekt för dig som har löshår, skadat hår från diverse färgbehandlingar och frekvent styling eller allmänt torrt och/eller ohanterligt hår. Den marockanska håroljan absorberas upp snabbt, tillför glans och långvarig vård utan att lämna rester eller en oljig och fet yta.
 
Mina åsikter! 
Vad jag vet så går det aldrig att rädda eller göra hårets kvalitet bättre genom oljor eller andra hårprodukter, med tanke på att håret är dött. Men däremot kan man se till att håret inte blir mer slitet med hjälp av håroljor. Det här tycket jag att produkten gör:
  • Håret blir extremt mjukt! 
  • Produkten luktar väldigt gott. Har fått komplimanger flera gånger för att mitt hår luktar gott, haha. 
  • Håret blir mindre frissigt! 
  • Håret blir så otroligt mycket lättare att borsta. 
  • Produkten håller väldigt länge. 
  • Man kan lägga håroljan närmare rötterna utan att håret blir "flottigt". 
Jag köpte håroljan i Januari och jag har hälften av håroljan kvar. Jag köpte 25ml. Jag kan säga att håroljan är hur bra som helst! Dock tror jag man kan hitta så många billigare håroljor som gör exakt samma sak. Jag tror inte att jag kommer köpa om denna olja, men den är bra! 
 
Betyg: 4/5 ! 
 
Har ni testat Moroccaanoil och vad tyckte ni om den?