Emilia Sjödin

Rosettknepet
 
Igår rensade jag ut min garderob och det var så otroligt skönt att få bort massvis med kläder som bara ligger och tar en massa plats. Jag har fyllt två stora pappkassar med kläder som jag har tänkt att skänka bort. Men jag har alltid ett problem när jag rensar kläder. Det slutar alltid med att jag sparar de fina plaggen jag tror att jag kommer använda, men aldrig gör. Därför tänker jag testa rosettknepet! Man knyter en rosett runt en galge, och efter varje nytt plagg jag använder så måste jag hänga plagget bakom rosettgaljen. På så sätt kan jag se till nästa rensning vilka plagg som ligger framför rosettgaljen, alltså de kläder jag aldrig använde under årets gång.
 
Det blir nog så mycket lättare att rensa mina kläder med rosettknepet, eller vad tror ni? Har ni testat detta knep förut?