Emilia Sjödin

Shopping - Mall of scandinavia
 
Hej mina fina! I lördags åkte jag och Philip till Mall of Scandinavia och shoppade. Jag fick med mig ett löspuder från Inglot (180kr), en face mist från Makeup Store (230kr), en topp från River Island (399k) och ett par skor från din sko (399k) 
 
Löspuder 
Jag uppdaterade min sminkrutin genom att köpa ett nytt puder, ett såkallat löspuder. Jag har genom nästan alla mina sminkår använt ett kompaktpuder från Isadora (Nr 10, sheer transparent). Pudret från Isadora har funkat perfekt men det är tråkigt att nöja sig, ellerhur? När jag var i Stockholm fick jag syn på butiken Iglot och jag har hört mycket bra om deras smink så därför passade jag på att kika på deras sminkprodukter då deras butik inte finns i min stad. Jag hittade detta löspuder som jag nu har testat två gånger och tycker funkar jättebra! Min hud blir superlen, eftersom ett löspuder är extremt finmalet. Vill ni ha en recension sen?
 
Face Mist 
En face Mist är ett måste för mig. Sminket håller bättre och känns fräschare. Dessutom är det jättelätt att fixa till sminket med en Face Mist efter en lång dag. Har sminket lagt sig i fina linjer eller blivit "kakig" räcker en Face Mist som en touch up. Jag ville egentligen köpa Nyx setting spray men den var slut. Jag köpte därför makeup Stores Face Mist och jag hoppas den är bra! Den luktar sjukt gott och fräscht! 
 
Topp 
Jag hittade en superfin lila/vinröd topp inne på River Island. Den är en cropped top som passar perfekt till en högmidjad kjol! Det jag gillar jättemycket med toppen är ärmarna. Ärmarna har volanger och de är så otroligt fina. Sedan finns det en jättefin rosettdetalj i ryggen. 
 
Skor 
Exakt dessa skor med högre klack har jag redan, hehe. Men jag tycker det kan vara väldigt fint med en simpel sko med en låg klack. Det är inte alla dagar man känner för att gå runt i ett par skor med öppen tå, så därav fick det bli en enkel sko med sluten tå. 
 
Shoppingen på Mall of Scandinavia tycker jag var rätt dålig, hittade inte alls så mycket som jag hade hoppats på. Eller så är dagens mode inget som faller mig i smak.