Emilia Sjödin

Ett kafferep på fem timmar
 
Hej mina fina! 
Imorse klev jag upp tidigt för att påbörja en skoluppgift, att ljudsätta ett videoklipp. Jag hann inte så jättelångt innan Nanna hörde av sig och frågade om jag var sugen på kaffe. Vem tackar ens nej till kaffe? Kafferepet blev en väldigt lång fika med både kaffe, te och chokladbollar. Vi hade så mycket att prata om att tiden verkligen sprang iväg. Den lilla fikan blev en långfika på fem timmar, haha! Det är så sjukt att man inte märker att klockan blir så mycket, man är liksom van att solen går ner vid fyra men solen går ju inte ner fören vid halv åtta? Det börjar närma sig sommaren hörni! 
 
Jag har verkligen turen att bo granne med min bästa vän. Det är så skönt att vi bara kan springa mellan husen när vi behöver prata, att alltid veta att någon är nära även om man bor helt själv.  Jag älskar att vi bor i precis likadana lägenheter men har sjukt olika inredningsstilar. Nanna är den tjejen som älskar att bo i en djungel med massor av blommor medan jag föredrar det stilrena och kanske inte har det så jättemysigt. Dock kan jag inte inreda min lägenhet då jag bor i en möblerad andrahandslägenhet. 
 
Jag slänger in en låt här som jag och Nanna har lyssnat på hela dagen lång. Älskar den!