Emilia Sjödin

Min påskhelg
 
Har ni haft en bra påsk? Min påsk har varit hur mysig som helst. Jag och mina bröder åker alltid iväg till en stuga ute i skogen där vi sover över tillsammans med både släktingar och kompisar till familjen. Varje morgon klev vi upp vid 04 för att bege oss ner mot sjön för att angla (nej det är inte samma sak som att pimpla, men man sätter ut olika angeldon som flaggar när man fått fisk). På sjön grillar vi och för mestadels solar. Jag har fått så sjukt mycket fräknar och jag brände mig till och med i solen... Jag älskar verkligen påsken, det är enda gången jag verkligen vistas utomhus i tolv timmar i sträck. Jag känner mig verkligen påfylld med massor av d-vitamin! 
 
Jag passade även på att träffa mina bästa vänner när vi alla ändå befann oss i Falun. Vi hade en liten sleepover hemma hos mig som var jättemysigt, tog dock inga bilder eftersom vi hade så sjukt mycket att ta ikapp. 
 
På söndagen träffade jag även de övriga i min familj, dvs pappa Karin och min lillasyster Linnea. Jag har saknat dem så mycket. Det känns så skönt att komma hem och alltid ha någon närvarande. Dock var det lite jobbigt att se min lillasyster gråta när jag hoppade på tåget, det svider alltid i hjärtat när man åker ifrån henne. Min lillasyster växer så sjukt snabbt, hon är bara två år men häromdagen hörde jag henne prata engelska, hur sjukt? Hon stod framför spegeln, pussade på sin egen spegelbild, vinkade till sig själv och sade "bye bye". Haha hur söt? 
 
Hoppas ni alla hade en fin påsk!