Emilia Sjödin

Trolla bort föremål - Photoshop.
 
Har inte jag världens sötaste syster? Hon är däremot inte så samarbetsvillig när det gäller att ställa upp som modell, vilket är förståeligt, det är väl roligare att leka? Självklart är det roligare att leka med min mobil och en tvättsvamp som verkligen förstör mina bilder, haha. Jag försökte faktiskt redigera bort dem i Photoshop med hjälp av Clone stamp tool, visst blev det relativt bra ändå? 
 
Gör såhär: 
1. Välj Clone Stamp tool till vänster i menyn i Photoshop. 
2. Håll in alt eller option + klicka på det området du vill kopiera. 
3. Börja måla över föremålen du vill ha bort. 
 
Blir det en färgskillnad som gör att det ser väldigt fake ut så kan du välja att skapa ett nytt lager (command + shift + n) och välj läget  färg (color). Det dyker automatiskt upp en pipett så det enda du behöver göra är att hålla in alt/option för att ta upp den färgen du vill ha från ett annat ställe i bilden. Välj sedan penseln och måla på det området där du är missnöjd med färgskillnaden. Enkelt va? 
 
 
Om ni undrar vart vi är någonstans på bilderna (både dessa men även förra inlägget) så är vi faktiskt i ett stall. Det var verkligen ett superfint ljus inne i stallet. 
 
Nu ska jag sätta mig i solen och dricka min åttonde kopp kaffe för dagen, haha! Ta hand om er, KRAMAR!