Emilia Sjödin

Hudvård
 
Idag pratar vi hudvård! 
Jag är egentligen den personen som aldrig smörjer in mina händer eller återfuktar kroppen efter jag har duschat.. Men att sköta om ansiktet är däremot jätteviktigt för mig, man vill ju att sminket ska få en så bra grund som möjligt, hehe. Idag när jag var nere på stan köpte jag två produkter från Lumene, Nutri- recharging purifying peat-to-foam cleanser (ny serie?) och sheer luminosity firming eye cream. Jag köpte även en återfuktande kräm från the body shops Aloe vera serie. 
 
Jag måste bara hylla Lumenes produkter, både som hudvård men även deras smink. Jag har en normalhy men kan bli torr på några partier. Jag kan även bli väldigt röd i hyn och jag tål oftast inte parfymerade produkter. Jag har en väldigt känslig hy. Det jag gillar med lumenes produkter är att de är anpassade efter klimatet här i norden. De lägger mycket kraft på att få tillbaka lystern i huden efter solljuset när vintern kommer. Jag har testat de flesta hudvårdsprodukter som lumene har, och jag tycker om deras produkter supermycket! Det är ett väldigt bra budgetmärke! En av mina favoritkrämer som återfuktar ansiktet extremt mycket är från Elisabeth Arden, men att köpa en kräm en gång i månaden för 400 kronor känns lite väl dyrt. 
 
Vilka hudvårdsprodukter använder du?