Emilia Sjödin

Naked Heat Palette - Urban Decay
 
 
 
Wow kolla in den här skönheten! Urban Decay är ett sminkmärke jag har varit sugen på att testa under väldigt lång tid, alltså nu pratar vi flera år. Jag har alltid tyckt att deras smink är sjukt dyrt och jag har alltid funderat på om det är värt att lägga pengarna på. Den här paletten kostar lite över 500 kronor, men sedan insåg jag att paletten jag köpte från Anastasia var ännu dyrare, så varför inte köpa en till dyr, haha? Paletten heter Naked Heat Palett om ni är sugen på att köpa den. Ni hittar den HÄR!    (Anastasias palett hittar ni i inlägget nedan).
 
Urban Decay som företag har fått Line-priset för Best Cruelty-Free Cosmetics. Alltså testar inte företaget sina produkter på djur, vilket gör mig väldigt glad. Dock har jag läst att företaget är ett dotterbolag till L'oréal och jag är rätt säker på att L'oréal testar sina produkter på djur. Men däremot vet jag att Urban Decay har avstått från att sälja sina produkter i Kina eftersom Kina har som krav att sminket ska testas på djur för att få säljas i landet. 
 
Sminkborsten som följer med paletten var sjukt bra! Det är faktiskt väldigt sällan man får en sminkborste till sminket som faktiskt är bra, håller ni inte med? Borsten är dessutom gjord av taklon, borsten är alltså gjord av syntetiskt hår. 
 
Har någon av er testat paletten, vad tycker ni om den? Jag har bara testat den lite smått och kan inte säga så jättemycket om den än. Men pigmentet verkar drömmigt! 
#1 - Alice Dahl

Gud vilka fina färger!! Får testa den någon gång..<3

Svar: Det är så fina färger! Ja det borde du :)
Emilia Sjödin