Emilia Sjödin

Lära sig posera
Kikar efter den där månen alla talar om.. 
 
Att fotografera har jag alltid tyckt varit roligt, dock tog det väldigt lång tid för mig innan jag hade lärt mig alla funktioner och inställningar på min kamera (min första kamera, canon eos 500D). När jag väl hade fått ihop bra bilder började jag fokusera på att leka med ljuset. Jag ville fånga strålarna från solen och helst på kvällen när solen låg som lägst. Efter jag hade tagit "bra" bilder gick jag över till redigering i Photoshop. Jag tycker det är så roligt att stärka alla färger, framhäva fräknar, dölja några finnar och att ge bättre skärpa till ögonen. Att leka med redigeringen är verkligen så kul. Men vet ni vad som är roligt att redigera? Jo en riktigt bra bild med bra poser. Därför köpte jag en ny kamera (Canon 6Dmark2) främst för att få tillbaka mitt fotointresse och för att jag ville förbättra kvalitén på mina bilder. Därefter började jag söka inspiration till bra modellposer på nätet och började fotografera mina vänner för att testa alla knep jag lärt mig. 
 
Jag började faktiskt följa en kvinna på Youtube som pratar supermycket om hur man poserar snyggt och vad man ska tänka på. Hur ska man ha benen på för vis för att man ska se lång ut? Man ska alltid ha axlarna bakåt och nedåt för att se avslappnad ut. Huvudet ser bäst ut om man håller upp det osv. Hon ger hela tiden så sjukt bra tips så jag tänkte faktiskt tipsa om hennes kanal, hon heter Sorelle Amore! Hon har så mycket energi och jag verkligen älskar hennes sätt att skapa videos på!