Emilia Sjödin

Tillbaka i Umeå
 
Hej mina fina! 
Jag är nu i Umeå, vilket ni redan vet. Jag kom fram med tåget ungefär 12:30 och har sedan dess bara varit ute i solen och njutit. Jag har gått en liten promenad och jag kan säga att Umeå är tom utan alla studenter nu på sommaren. Jag mötte inga cyklister på vägen hem från tågstationen och på mitt lilla område där jag bor så brukar backen upp till min lägenhet alltid krylla av människor, men idag mötte jag inte en endaste människa. Det var verkligen en konstig känsla. 
 
Men planen är att jag inte ska stanna här i Umeå särskilt länge. Jag ligger just nu nerbäddad i min soffa eftersom min säng är full av massa saker som jag ska flytta över till min nya lägenhet på måndag! Kan ni tänka er vad roligt det ska bli att inreda sin egna lägenhet? Jag får dock vänta tills Augusti då pappa kan hjälpa mig att frakta massa möbler, men jag får i allafall kika in lägenheten på måndag, vilket jag verkligen ser fram emot! 
 
Vet ni vad jag mer ser fram emot? Stadsfesten! Ni som följer Sandra Lindahl på Youtube vet att hon verkligen älskar stadsfesten och jag är verkligen taggad till tusen. Imorgon ska jag dra mig ner på stan för att köpa med mig lite gott att dricka och sedan på fredag blir jag upphämtad av mina vänner och så drar vi till Skellefteå i några dagar. Jag ser såååå fram emot den här helgen!
 
Ska någon av er på stadsfesten?