Emilia Sjödin

Ren lycka - Canon Eos 6D Mark II
 
 
ÄNTLIGEN! Kameran är min <3
Hej mina fina! Lyckan är total, jag har en ny kamera. Bara när jag tog första testbilden så blev jag chokad, alltså WOW man behöver inte ens anstränga sig för att få till en bra bild, kärlek vid första ögonkastet. Nu kan jag dessutom äntligen bocka av "köpa en ny kamera" på min bucket list, hur bra!? 
 
För er som är fotointresserad så köpte jag en Canon Eos 6D Mark II och ni hittar den HÄR (länk). Kameran har 26,2 megapixlar, vilket är en stor skillnad mot min gamla som bara hade 18. Dessutom finns det 45 Af- punkter, hur bra? Ett stor plus är att denna kamera har en vridbar skärm vilket jag länge har suktat efter. Jag fotar ofta mig själv och jag lovar att det kommer underlätta för mig, haha. Dock insåg jag att min gamla fjärrutlösare inte passar till den är kameran så jag lär köpa en ny tyvärr. 
 
Man kan fota i Live view! Jag kan dessutom klicka på skärmen vart jag vill sätta fokusen, hur coolt? Jag kan också filma time laps i 4k, hur sjukt är inte det? Jag är så sjukt taggad att testa kameran men jag har så mycket annat för mig just nu. Men jag lovar att bloggen kommer få ett mycket finare innehåll och bättre uppdatering. 
 
Jag köpte även ett objektiv, EF35MM F1.4L USM! Jag har hört att objektivet är en favorit hos riktigt grymma fotografer vid porträttfotogragering. Jag kommer nappa tag i varje kompis och dra ut på porträttfotograferingar nu, haha! Jag kan visa er objektivet i ett senare inlägg !
 
Jag vet att det kommer komma frågor om att jag ska jämföra min nya kamera med min gamla. Jag har vänner som redan har önskat ett sådant inlägg, haha! Kamerorna är som natt och dag. Det vore konstigt om en kamera för 20k inte skulle vinna med hästlängder mot en kamera för 5k, ellerur?
 
Jag har mycket plugg just nu men jag lovar att ett bättre inlägg om kameran kommer! Håll er uppdaterade. Jag gick ut en sväng idag och testade kameran en snabbis. Här under kan ni se oredigerade bilder. Kolla gärna extra på skärpedjupet. 
 
Tips till er som är sugen på en ny kamera, canon har på sin hemsida just nu 15% i studentrabbat. Jag sparade 5000 kronor tack vare det! In och kika! 
 
Puss och kram ! 
 
 
 
#1 - Selma

Så himla fina bilder 😍

Svar: Åh tack så mycket! :)
Emilia Sjödin