Emilia Sjödin

Finsittning
 
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
 
Godkväll från en solbränd och fräknig tjej! 
Vädret här i Umeå har varit helt magiskt, nästan 30 grader varmt. Jag tror man hoppar över våren helt här i Umeå och övergår direkt till sommarvärmen, hur härligt? Jag och en klasskompis drog till universitetet för att sitta ute vid dammen och äta glass. Jag tycker universitetet här i Umeå ligger på en väldigt fin plats. Det är så härligt att se alla studenter som ligger och solar på campus en helt ledig dag, det är så fridfullt. Vidare mot eftermiddagen mötte jag upp Klara på stan för att tillsammans köpa med oss mat från Max och sätta oss i parken mitt emot älven och sola, så mysigt! Det bästa med att ha flyttat från Falun till Umeå är att jag nu bor centralt och kan möta upp mina vänner när som helst. Att ta bussen ner på stan tar endast tio minuter, vilket är en väldigt stor skillnad om man jämför med en bussresa på 40 minuter i Falun. 
 
Igår var det sittning med DMP!  Jag vaknade upp med ett toppenhumör och startade dagen med en kopp kaffe ute i solen samtidigt som jag läste en bok och lyssnade på Ted Gärdestad. Är det någon artist som kan få mig att må bra och känna sommarkänslor så är det Ted. Oh, vilken härlig da. Efter jag hade druckit mitt kaffe och solat hela förmiddagen började jag fixa mig inför kvällens festligheter. Jag packade ner min långklänning och kamera i min väska och sedan drog jag hem till Matilda med ett stativ i ena handen och en fullproppad väska i andra handen. Hemma hos Matilda serverades det massor av härligheter och vi blev även välkommnade med en drink. Ett tips till er som vill spela ett roligt drickspel på förfesten, ladda ner appen Picolo för härliga utmaningar och pinsamheter! 
 
Jag tog med min kamera och stativ för att jag äntligen ville fota ett gruppfoto på mig och mina närmsta vänner här i Umeå. Under loppet på tio minuter sprang vi ner på gatan, riggade upp stativet och kameran och fotade några snabba bilder, för att sedan gå tillbaka till lägenheten, hämta alla våra saker och sedan skynda oss vidare till bussen som skulle ta oss till finsittningen. Jag hade en underbar kväll med alla fina vänner och jag är så glad att jag valde att flytta hit, vad hade jag gjort utan dessa fantastiska människor?
 
Hoppas ni mår bra så syns vi snart, KRAMAR!