Emilia Sjödin

Kär?
Min senaste Instagrambild - @emiliasjodin 
 
Hej mina finaste! 
Ni vet redan att jag saknar er, hela tiden. Jag har faktiskt en väldigt enkel anledning till att jag inte har varit  aktiv på bloggen. Jag har knappt tagit mig tiden till att fotografera, vilket gör att alla mina tankar och känslor som jag egentligen vill skriva till mina bilder istället hamnar i mina böcker. 
 
Jag har till och med en ännu enklare förklaring till varför jag har varit frånvarande. Jag har lagt alla min tid och energi på den människan jag har gått och blivit kär i, hur underbart?!
 
Jag vet nu vad ni tänker, de flesta av mina blogginlägg handlar om hjärtesorg och att jag har haft en väldigt jobbig tid i mitt liv. Men trots att jag fortfarande bearbetar tidigare känslor, så är det ingenting som säger att jag inte har rätten till att bli kär mitt i. Det kanske krånglar till det en aning, men jag vet vad jag vill och därför tänker jag göra det som känns bäst för mig. Är jag kär så tänker jag följa mina känslor. 
 
Jag har faktiskt sökt upp en ny kurator och jag träffade henne för första gången igår. Det är så otroligt skönt att kunna få svar på varför man känner som man känner och få en vägledning i både det bra och det dåliga. Igår fick jag veta att min ångest för förändringar leder till att jag får panikångest och om jag inte möter mina rädslor så kommer min panikångest bara att fortsätta att växa. Det var lite jobbigt att höra dessa ord, eftersom jag vet att jag hela tiden utmar mig själv.
 
Men jag vet även att de saker jag inte vågar utsätta mig för är det som kommer göra att jag får mer panik desto fler gånger jag är undvikande. Är det inte rätt sjukt ändå hur våra tankar, känslor och kropp fungerar egentligen? Att jag stärker en rädsla genom att undvika vissa situationer? Att när en jobbig situation uppstår så vill jag skydda mig själv så mycket att jag känner att jag måste fly eller fightas.. det är så konstigt, i allafall i dagens samhälle. 
 
Det var allt för idag fina ni. Hur mår ni? 
KRAMAR!