Emilia Sjödin

Tankar
Nu torkar jag tårarna och försöker skriva ett inlägg.
 
När jag lyssnar på sorgsen musik så pluppar alla tankar,tårar och det dåliga självförtroendet upp. Jag kan inte förstå hur det snart kan gått ett år sedan min mamma gick bort. De sa att jorden skulle gå under 2012. Vilket det gjorde för mig typ, nej men det här året har varit väldigt kämpigt. Det finns ganska mycket nytt som tillkommer i mitt liv, vilket jag varken vill/ får prata om. Men även fast det är så viktigt att jag inte säger något så måste jag släppa ut det och berätta det för någon, inte bara för en random människa utan för några av mina bästa vänner! Utan mina vänner vet jag inte hur jag skulle klara mig, ni är guldvärda! 
ÅH, det finns så mycket jag inte kan ge ut/säga här i bloggen som jag vill. Allt ska vara så hemligt, vilket jag mår piss av. Precis nu är mitt liv jättejobbigt, jag säger inget eller visar något för mina vänner, utan jag håller det för mig själv, fast ibland så pratar jag med mina syskon rätt så mycket, vilket känns okej. 
 
Kan ni tänka er att julafton är den bästa dagen på hela året, vilket snart kommer vändas.
hela familjen/släkten är sammlad. Man äter god mat, pratar minnen och ger gåvor! I år längtar jag inte ens till jul...Jag slår vad om att jag kommer vara glad över att det är jul, men saknaden kommer komma riktigt fort. En jul utan mamma, hur kommer den vara? Jag känner på mig att julen kommer vara jobbig, och att alla kommer prata om mamma, vad hon hade gjort om hon fortfarande var kvar. Nä, det vill jag inte, vi kommer säkert att besöka mammas grav på julafton också, men det är ju det sista jag vill göra! Åh, jag längtar inte, jag kommer bli påminnd, ledsen och få det känslan av att strunta i julen.
 
Förlåt för värsta depp inlägget, men jag måste bara berätta för er att jag inte mår så bra, som många tror. 
 
#1 - fanny

Hej! Fin blogg du har. Just nu har jag frågestund på min blogg. kika gärna in och ställ en fråga! GOD JUL! mvh Fanny j

#2 - Evelina

Jag kan inte exakt förstå hur det känns,men det måste vara hemskt.
Min mormor hade cancer detta året. Jag tycker det är en hemsk sjukdom. Hon klarade sig som tur var,men nu är jag fullt medveten om hur skört livet är.
Bra är att gråta. Jag är säker på att din mamma tittar ner på dig och är jättestolt över den du är!
/Evelina.

Svar: Vilken tur att hon klarade sig! jätte fint skrivet! ♥ jag blir så glad när folk bryr sig!
Emilia Sjödin

#3 - Someone love someone. .

Älskade hjärtat! Jag förstår att det känns jobbigt för dig just nu. Men sluta aldrig kämpa och gråt nät du behöver! Du kommer alltid att sakna din mamma, men en vacker dag kommer du bara ha vackra minnen om när hon fanns, och inte när hon var borta. Du är duktig som orkar hålla balansen i livet när det här har hänt. Många kramar till digz3