Emilia Sjödin

När en sorg gått över är den magiskt vacker att ha i sin hand - Marcus Birro
 
 
Okej, jag läste nyss en krönika och det fick mig att tänka på att det är bra att uppleva sorg, alla kommer göra det någon gång, alla kommer ha en sorg. Vilket leder till en bättre människa i framtiden, det är något vackert att bära i sin hand när sorgen väl har gått över.
Sorg behöver du inte ha när  en när och kär person har försvunnit ur ditt liv, du kan också bära en sorg över att dina föräldrar har skiljt sig eller att något hemskt har hänt dig.
Men en sak jag alltid har funderat på är att vi skäms när vi blir ledsna. I fredags när jag och mina vänner hade sett en bra film på bion så gick vi efteråt på en kinaresturang, där vi pratade en hel del. Många tankar kom upp i huvudet och jag kunde helt enkelt inte hålla mig för att gråta, så jag gick mot toaletterna och stirrade in i väggen för att ingen skulle se att jag grät, men jag kände att det stog några okända människor strax bakom mig. Jag skyndade mig in på toaletten för att gråta av mig änu mer, jag skulle skämmas så om någon skulle ha sett mig.
Men när jag kom ut från toan så såg mina vänner att jag hade varit ledsen i alla fall.
 
Jag menar, vad hade det gjort om jag grät inför mina vänner? Dom hade väl ändå stöttat mig ,eller? Det känns ju mycket bättre att bära på sin sorg inom sig och inte våga visa det för någon.......Det låter ju sjukt när man tänker på det!!
Man ska vara stolt över att man har en sorg och även ska man våga visa sina känslor utan att skämmas, har jag rätt?
 
Jag slår vad om att alla ni någon gång har försökt döljt sin gråt för att man inte ska skämmas!
 
 
#1 - Malva

Du är så himla stark! Det är så modigt att du vågar dela med dig av allt här på bloggen!
Du är BÄST!! Kom ihåg det!

#2 - felicia

Hej det är jag igen!♥
Undrar hur du sätter ihor bilderna på detta inlägg
Skulle bli gald om jag fick veta för jag haralltid försökt men det går int!♥
Hejdå!♥

Svar: hm, jag kanske kan visa lite senare ;) kolla in bloggen då :)
Emilia Sjödin

#3 - felicia

Okej tack:-)