Emilia Sjödin

Svar på frågestunden del 1
Många frågor var det samma så jag svarar bara på dom EN gång, och sedan så får ni en länk till eran blogg i slutet av inlägget.


Hej! Vet att jag är i seista skunden men jag måste bara fråga! Andvänder du concealer eller nåt annat sånt? Tycker att du har så fin hy och undra hur du kan få den så fin.
Kraamis

Tack så mycket, jag brukar använda två concealer - viva la divas three in one concealer och - garnier anti dark circles roll on under ögonen. Sedan så brukar jag också ha en foundation i hela ansiketet, antingen från maybellines FIT ME eller deras dream matte mousse.
 

Kan du tipsa om gratissidor som man kan göra fina headers på?
Självklart, den ända sidan jag brukar använda är picmonkey.com

Favorit klädaffär?
Om jag bara ska köpa kläder så är det nog veromoda, men H&M är ju en klädaffär med både smink, kläder och hårsaker. H&M kommer i andra val.

Vem är din bästis?
Jag har många bästa vänner, och dom vet nog själva vilka det är. Jag tänker inte skriva om dom i min blogg.

Hur många djur har du?
Jag har en kissmisse.

Favoritmat?
Korv, potatis och vitsås haha lite anorlunda kanske.

Favoritsångare?
Jag har ingen person som jag har som favorit, jag brukar inte sitta om lyssna på samma artist flera gånger utan jag har max 3 låtar med en och samma artist. Så jag vet inte?

Gillar du Ulrik Munther?
Nej, det gör jag inte.

På vilken sida har du gjort dina headers?
Headern jag har du är både gjord i picmonkey.com och i photoshop

Hej! Jag älskar din blogg och undrar hur du fick en så cool blogg?
Tack!! Jag vet inte vad det är jag gör, hahah? Men jag försöker lägga ner mer tid på inläggen än flera inlägg som är bara skräp.

Hej! Här kommer några frågor:
1. Kläder från H&M/Ginatricot?
H&M
2. Kläder från kapphal/Lindex?
Lindex
3. Kläder från Bikbok/monki?
Jag har bara handlat kläder från Bikbok, så därför väljer jag Bikbok.
4. Smink från H&M/GInatricot?
Om sminket bara gäller H&Ms egna märke så väljer jag Ginatricot. Jag tycker faktiskt att deras smink är riktigt bra.
5. Smink från Lindex/kapphal?
Lindex helt klart! Jag köper nästan allt mitt smink från Lindex.
6. Converse/uggs?
Finns det något snyggare än converse?
7. Att få fem sminkprodukter/ ett par converse?
Der ror väl på hur mycket sminket kostar, men jag skulle nog välja converse.
8. Hur många puder har du?
Tre, fast ett puder är väldigt mörkt.
9. Hur många läppsift har du?
16 st om jag har räknat rätt.
10. Hur många rouge har du?
Tre
11. Hur många ögonskuggspaletter har du?
9 st dock bara en stor.

12. Hur många syskon har du?
Bruderin och bruder. Två bröder. ( jag kallar dom så)

13. Hur många iphonskal har du?
13 st. Sedan har jag två iphoneväskor också.
 
14. Vilken sminkprodukt använder du mest?
Min mascara, för jag sminkar mig aldrig utan att använda mascara.
 
15. Vilken är din favorit mascara?
Den på bilden här ovan, Dynamic lash growth mascara från ISADORA.

16. Brukar du köpa greje på nätet?
Ja.
17. Tittar du mycket på tv?
Ja, eller mest på filmer.
18. Vilka länder har du varit i?
Jag har aldrig varit utanför norden, så inget. (bara norge, finland och danmark)
19. Bor du i hus eller lägenhet?
Jag bor i ett hur.

Ganska många frågor, jag vet men jag hoppas du uppskattar det :) Bra blogg!
Det uppskattas ska du veta! Tack.


 
Svar på del två kommer senare hoppas jag på.
Det var ganska många annonyma, men eftersom jag lade in många frågor i samma så ska det egentligen kommer med fler bloggar, men dom får komma i nästa del 2