Emilia Sjödin

Svar till frågestunden
Hej! Nu var det ett tag sedan jag startade frågestunden och bloggade, så idag tänkte jag svarar på lite frågor.
 
 
Har du något tips på saker man kan göra när man har mist någon man älskar? 
Vad är bäst: sena sommarkvällar eller mys framför brasan vid jul? 
Kram<3
Tips på vad man kan göra är att hitta nya roliga saker att göra, brukade du och den du har förlorat alltid på söndagskvällar ha en filmkväll? Gör någor annat, gå på bio med någon annan. Eller spendera dagen med din familj? Jag vet att det är jobbigt men det kommer gå mycket bättre när du byter ut de gamla.
 - Absolut sena sommarkvällar! 


 
 har u för kamerautrustning? 
(visa bild) 
vad fick dig att börja fota? 
hur gammal är du? 
vars bor du? 
:)
 
1. hemmagjord reflexskärm. 2. Reflexskärm från kaffebrus. 3. Stativ 4. Stativ 5. en trådutlösare 6. liten kamera väska. 7. Stor kameraväska. 8. tre fotoböcker, digital fotografi del 1 och 2, och släpp loss fotograden inom dig. 10. ett zoomobjektiv, 55-250mm. 11. en fjärrutlösare. 
 
Jag började med att läsa många fotobloggar vilket gjorde att jag blev väldigt sugen på att fota själv, men eftersom jag inte hade någon maffig kamera så var det inte lika kul. Jag önskade mig kameran i present, vilket jag fick och det var då jag började fota. 
 
Jag är 15år gammal och fyller 16 i juni. Jag bor i Falun. 

Vad är det bästa du vet? 
känslor! Vara glad ha världens bästa famlj/vänner och kunna njuta av livet utan massa stress från skolan. Sommarlov!! 
 
favorit mat? 
korv, potatis och vitsås, lite udda kanske.

om du inte har något husdjur, vill du ha det då? Isf, vad för något? :) 
Jag har en katt, men jag skulle gärna vilja ha en hund, faaaast att jag är livrädd för dom. 


Går du på någon sport? 
Nej, det gör jag inte. 
 
Favorit dag? 
Jag har ingen sepciell dag, den dagen då jag är som gladast blir mina favorit dagar. 
 
När fyller du år? 
30 Juni

Sommarlov/jullov 
sommarlov! 

din födelsedag/julafton? 
julafton

När började du fotografera? :)
För ungefär två år sedan tror jag. 
 
Vart bor du? 
I Falun.

Vem står dig närmast? 
Min familj.

Har du några syskon? 
bruder och bruderin! Mina två bröder Andreas och Mattias.

Är du nöjd med dig själv? 
Nej, alla har alltid något att klaga på över sig själv.

Vilken bild, som du själv tagit, har du blivit mest nöjd med? :)
hm, svårt. Jag kan verkligen inte välja någon. 
 
När skulle du göra en video ? 50 saker ?
HAHA, jag tror att jag har hoppat av, jag fegade ur. 
 

Bara för att jag är snäll så tänker jag länka några av dom som har frågat frågor.