Emilia Sjödin

Frågor om smink
 

1. Favorit smink märke?

Det ror helt på vad det är! Min favorit mascara kommer från Elisabeth mott men min cc cream är från lumene och puder från isadora haha! Kan verkligen inte välja en. Men det märket jag har mest sminkprodukter från är nog Isadora.  

 

2. Foundation eller BB-cream? BB-cream

CC cream skulle jag vilja säga haha! Väldigt lätt men ändå täckande. Men om jag skulle välja mellan foundation och BB - crem är det självklart foundation! BB- cream gillar jag inte alls.


3. Eyliner eller Kajal? 

Eyeliner! 


4. Läppbalsam eller läppglans? 

Läppbalsam! Läppglans är så kletigt och mitt hår fastnar alltid i läpparna så haha.


5. Bronzer eller rouge?

Jag brukar oftast vilja blanda, jag tycker det bli snyggare då! Men jag väljer nog bronzer framför rouge. Men det ror också på vilken årstid det är, jag skulle inte vilja ha bronzer på vintern till exempel. 


6. Ditt favorit läppbalsam? 

Helst använder jag läppskrubb och lip lift men jag har faktiskt några favoriter när det kommer till läppbalsam och det är babylips, eos och ett läppbalsam från figs&rouge.

 

7. Rött eller rosa läppstift? 

Rosa på våren och sommaren. Rött på hösten och vintern. 

 

 

 

8. Svart eller brun mascara? 

Har faktiskt aldrig testat en brun mascara. Så jag säger svart. 

 

9. Concealer eller foundation? 

Foundation helt klart! Hellre två lager av det än concealer. Snyggare resultat enligt mig. 


10. Lila eller beige ögonskuggsfärg? 

Lila framhäver faktiskt mina ögon då man har gröna ögon men jag tycker inte om att ha lila ögonskugga till vardags så jag säger beige. 


11. Favorit pallet? 

Ögonskuggspallet? I såfall är det min pallet från viva la diva - nudie. Eller en pallet från SO Susan, den har dock inget namn...

 

12. Favorit läppglans? 

Blä för läppglans, men det kanske är ett från vevay.


13. Hur förvarar du ditt smink? 

 Riktigt såhär ser det inte ut nu för tillfället, men det är något likande. Dessutom har jag sparat på mig lite mer smink också hehe. 

14. Blå eller brun mascara? 

Jag har en lila mascara och den tycker jag är jättefin, men blå har jag aldrig testat haha. Tror nog jag väljer brun mascara. 


15. Isadora eller MNY? 

Isadora, gillar itne MNY. 


16. TCW  eller MNY? 

Menar de the color workshop? Isåfall använde jag bara det sminket när jag var liten haha. Men samtidigt har jag aldrig använt MNY för jag tror inte dem produkterna är bra. Så jag får välja TCW haha. 


17. Läppstift eller Läppglans? 

Läääääääppstiiiift. 


18. Sminkad eller o sminkad? 

Känner mig finare i smink, men på helgerna är det skönare utan. 


19. Favorit smink produkt? 

Min CC- cream från Lumene! 


20. Vilken smink produkt är det du vill ha? 

Bronzer från the balm! Verkar som ett sjukt bra märke! Eller benefits primer!

#1 - Susanna Maria J

Supert med svar på många frågor jag hade :)

Svar: Åh så roligt ! :)
Emilia Sjödin

#2 - V I L M A L A ♔

Åh s kul inlägg, nappade upp en del tips! Du få rha det bra :)

Svar: Vad roligt! Tack det samma ! :kr
Emilia Sjödin

#3 - i s a b e l l a w l

Svar: Tack snälla du!! ❤

#4 - Kajsa-Stina

sv: Absolut! :)

Hur är det annars med dig idag? Planer inför kvällen? :D

Svar: Jag ska bara mysa! Vad händer för dig? :)
Emilia Sjödin