Emilia Sjödin

jag vet vad jag flyr ifrån men inte vad jag söker
Hallå där! 
Idag var det lördag (klockan är nu halv ett på natten). Lördagsmorgonen började med att jag tog mig en promenad genom skogen vid mig. Väldigt skönt faktiskt. Oftast har jag musik i öronen men den här gången gick jag utan och då hittade jag ett väldigt skönt lugn. Bara genom att lämna telefonen hemma och ge sig ut i den friska luften får mig att må bättre. Höra fåglarna kvittra, vara för sig själv och samla alla tankarna. 
 
Jag vet inte hur det är med er men jag tycker verkligen att mobilder förstör vår vardag. Visst är det jätteroligt att twittra och ta bilder, självklart. Men när man blir så beroende att man är tvungen att titta på mobilen varannan minut är lite drygt. Jag får ont i huvudet och kan lätt bli yr. Men varför lägger jag inte ifrån mig telefonen då? 
- Jo för mobilen är en trygghet och tryggheten vill man alltid ha med sig. Händer det något kan jag alltid ringa någon. I pinsamma situationer räddar mobilen mig, ni vet när man tittar på mobilen för att slippa prata med en människa. Haha vilken konstig värld vi lever i. Har man tråkigt skrollar man genom instagram och facebook, men egentligen är det inte ens något intressant. 
 
Att lägga ifrån sig mobilen lite då och då skadar verkligen inte. 
 
Hoppas ni får en bra helg, KRAM! 
#1 - Sarah

Najs o gå en promenad :)

Svar: Jodå! :)
Emilia Sjödin

#2 - Lisa Radojewska

sv; Tack snällaa! Du är riktigt snygg du med! :)

Kram

Svar: Tack du! :)
Emilia Sjödin

#3 - Lisa Radojewska

sv, ja gud jag älskar dom! :D

#4 - Becka

Följer dej nu! :D

Svar: Följer dig nu också :)
Emilia Sjödin

#5 - Maria Linnea - Finlandssvensk, Drömmer om att resa jorden runt med min älskade.

Bra sagt. :) Blir verkligen less på folk som kollar instagram och facebook och om två minuter kollar dom igen. Jag menar är er värld så liten så ni måste kolla HELA tiden? :( Jag vet dock inte hur det är eftersom att jag inte har en smarttelefon. Men alla går med den i handen överallt, kan inte ens ha den i väskan/börsen.

Verkligen nyttigt att inte ha med sig telefonen då man verkligen behöver slappna av.

Svar: Håller verkligen med dig! :)
Emilia Sjödin

#6 - Agnes

Superfin bild!!

Svar: Tack så mycket :)
Emilia Sjödin

#7 - MATILDA

så fin! :D

Svar: Tack så jättemycket :)
Emilia Sjödin

#8 - Julia

Åh vilken fin ny design du har!!

sv: Ja jag gör väldigt ofta tidsinställda inlägg. Brukar du göra det?♥ kram

Svar: Tack så jättemycket! Vad kul att du gillade den :)
Okej, ibland gör jag det :)
Emilia Sjödin

#9 - rebecca

Så fin du är!! :)

Svar: Åh tack fina du! :)
Emilia Sjödin