Emilia Sjödin

Skulle kalla det för vlogg i textformat?
(Två bilder från borgholmsslottet. )
 
Hej! Jag känner att jag inte riktigt har gjort ett inlägg där jag bara skriver som om jag skulle pratat till er, så det tänkte jag göra nu. In the moment inlägg, haha. Pratar om allt som händer just nu, i den här sekunden. Jag har inte så mycket till fantasi när det gäller att skriva ett inlägg men nu tänker jag bara skriva en massa randoms. 
 
Innan jag ens hann skriva klart den första meningen kom min bror in i rummet och sade att han hade gjort frukost till mig, snäll bror. Även därav glömde jag bort vad jag skulle skriva om haha. Något som är lite kul är att jag sitter framför min dator och skriver. Allt som är bakom mig i rummet är städat och fint. Men allt efter den väggen jag sitter mot är det bara stökigt haha. Igårkväll/natt klockan elva/tolv kände jag att jag ville städa mitt rum, alltså all min packning från öland låg över hela golvet + det som var där innan jag slängde kläderna där, alltså de kläderna som låg på golvet innan jag slängde mer kläder på golvet. Jag hade nästan flera lager av kläder på golvet. Dessutom låg det massa saker under kläderna, så när jag vaknar mitt i natten och vill gå på toa, eller dricka vatten eller likande så ramlar jag alltid, eller vrickar fötterna för alla saker som ligger gömda och som vill seriöst döda mig. Dessutom när det är mörkt i rummet blir jag alltid så rädd, ni vet spöken osv. Jag måste alltid springa till lampknappen för att tända i mitt rum, men det blir som värsta hinderbanan för mig om jag inte vill ramla!
 
Nej, till samtalsämnet. Jag började alltså städa mitt rum mitt i natten, byta sängkläder och till och med rensa min garderob. Är det bara jag som är som piggast runt klockan elva? I alla fall så orkade jag inte städa resten av mitt rum så istället skrev jag en massa lappar. Om ni inte redan känner mig så kan jag säga att jag är en sminknörd, kollar på sminkvideor precis varje dag. Jag har alltid varit så sugen på att göra en såkallad "mixed up challenge" som går ut på att man har två olika skålar som man lägger olika lappar i. Alltså i den ena skålen ska man lägga en lapp som det står en sminkprodukt på, och i den andra skålen ska man skriva på vilken plats i ansiktet man väljer att lägga sminket på. Sedan tar man bara en randomlapp från vadera skål och börjar sminka sig som det står att man ska göra. Till exempel "Mascara på läpparna". Så jag ställde mig mitt i natten och började sminka mig som en blandning mellan en rosa klick av grynet i hela ansiktet med några blåa nyanser från avatar på läpparna. Vackrare har jag aldrig varit. 
 
#1 - Alina

sv: haha true!

#2 - Sanna Widman

SVAR:
Åh tack :)