Emilia Sjödin

Favoriter 2014
 
Min absoluta favoritprodukt till bassminket är självklart min cc- cream från lumene som ni säkert redan vet vid det här laget. Den täcker lagomt mycket och den luktar gott haha! Gillar att använda den här istället för concealer också, men concealer ska tydligen ingå i den här produkten. Den här cc-cremen kan ni hitta nästan överallt. Jag köpte den på lindex. Jag såg även nyligen att lumene hade gjort en ny cc-cream. Den borde jag testa! Använder någon av er den här produkten? Vad tycker ni om den i såfall? 
 
Nästa sak jag har gillar lite extra mycket det här året är mitt kära objektiv från Tamron. Det är en 18-200mm vilket jag tycker passar perfekt som ett vardagsobjektiv. Jättefina bilder både när det är utzoomat och inzoomat. Den tar inte mycket plats och jag gillar verkligen solskyddet jag fick med. Egentligen gillar jag mitt vanliga canon 55-250mm mer då det blir betydligt finare bilder. Men det är ett zoomobjektiv så det objektivet från tamron är mycket smidigare att ha med sig då man inte beöhver ha två olika objektiv med sig för objektivet från tamron har två i ett. Jättesmart! 
Nästa favorit som också tillhör kameran är min fjärrutlösare! Så himla simpelt att fota sig själv med hjälp av den här! Annars måste man ställa fokus på något och sedan ställa sig där om man vill använda sig av självutlösaren som finns i kameran. Men nej, en fjärris löser det betydligt enklare. Den kan ställa in fokus och även ta bilden precis när du vill! 
 
 
Min kära locktång från OBH nordica. Får alltid så snygga och perfekta lockar som håller i flera dagar. Jag fick långtången när jag gick på lågstadiet men jag använder den fortfarande haha! Det är den bästa jag har testat! 
( Bilden är tagen från http://systrarnaq.myshowroom.se )
 
 
 
Nästa favorit här också till håret. Nämligen en svinborste. Varför en svinborste, jo förklaringen finns i bilden ovan! Mitt hår har aldrigt varit så här lent och det sliter inte på håret vilket jag tycker är jättebra! Håret blir betydligt glanisgare också, därav har det fått namnet från svinhåret eftersom det ger en glans. 
 
Ännu en till favorit till håret! Men ska ta hand om håret hörni, och just därför använder jag den här håroljan. Den luktar sjukt gott och jag får nästan alltid beröm om att mitt hår luktar gott när jag använder den här oljan. Håret blir jättemjukt och håller håret fint. Funkar även till att ta bort bebishåret hehe!
 
 
När det kommer till doft är min favorit body mist från victoria's secret och heter Hello Darling. Den luktar så otroligt fräscht, fruktigt och sött! En parfym som jag har köpt om flera gånger är en parfym från Britney Spears som jag började använda i åttan tror jag. Den luktar väldigt starkt, så man behöver inte ta särskillt mycket av den. Men den luktar väldigt gott, kvinnligt och fest!  Nya partyparfymen kanske? 
När det kommer till ytterplagg är mina jackor de bästa! Min nya blåa jacka som jag köpte i höstas är sååå fin och stilren. Jag gillar den jättemycket. Jag köpte den på sheinside. Sedan är min röda Jofama by Kenza 9 skinjacka en stor favorit och kommer alltid att vara. Röd är min absoulta favoritfärg och Kenza är en av mina favoritbloggare så varför skulle jag inte gilla jackan? Ser ni skorna också? När de där skorna väl åker på så vet jag att jag kommer ha en rolig kväll! Bär oftast skorna när jag ska på fest, de är köpte på scorett. 
Hej jag heter Emilia och är inte en stor filmtittare. Nej jag var faktiskt inte ironsik. Jag gillar inte att titta på film haha. Däremot går serier betydligt bättre. Jag har följt Pretty Little Liars sen några år tillbaka. Bästa serien jag vet men nu för tillfället drar de ut på serien så mycket och den blir bara sämre och sämre. Jag vill att den ska ta slut snart haha! Annars är How i met your mother bra också! Börjar alltid klockan fem efter skolan haha! Brukar alltid varva ner och äta min mellis och kolla på himym samtidigt när jag har kommit hem från skolan. Det är ingen serie jag har följt med från början, och jag har heller inte kollat klart på den. Men jag gillar att se på det när det väl visas på teven. 
 
Jag var ju tydligen ingen filmtittare direkt sade jag precis men den här filmen är fan guldvärd alltså! Den är så otroligt bra! Jag gillar egentligen bara slutet eftersom det är de som gör hela filmen så otroligt bra! Har ni inte sett den måste ni göra det! Det är en order haha! 
Min favoritbloggerska är Kissie! Trodde inte jag skulle tycka om henne men hon har blivit så otroligt mycket mer ärlig och mognare. Jag tycker om henne nu. Jag gillar även att hon har börjat videoblogga vilket många stora bloggerskor inte gör tråkigt nog. 
Favoritapparna är självklart snapchat och Twitter! Om ni inte redan följer mig så heter jag emiliasjodin på snapchat och emiliasjodin97 på twitter! 
 
 
 
Men mina Favvisar som har betytt mest av allt det här året är de här två tjejerna på bilden ovan! (jag till vänster haha)  Mina fina vänner! Ni är mer än guldvärda!
 
 
Hoppas ni har varit nöjd med det här inlägget, och har ni orkat läst enda hit är jag stolt över er! Har ni haft några favoriter under året? Berätta jag vill veta!