Emilia Sjödin

Paradiset i Marsa Alam
 

Jag blir bländad av solstrålarna som speglas från poolen framför mig. Det är ungefär trettio grader varmt ute och jag känner hur solen bränner mot min hud. Några små vattenstänk då och då får jag över mig då små barn hoppar upprepande gånger ner i poolen. Jag har en drink som kallas för cinderella i handen, ett fint stort glas med tre olika slags juicer i. Det flyter runt två skivor lime i drinken och ett sugrör pryder drinken väl. Jag hör några meter bort att det spelas wolleyboll, jag hör slagen mot wollybollen och en från personalen som räknar poängen. Ibland hör jag även en badvakt blåsa i sin visselpipa då turisterna går för långt ut i havet mot de farliga strömmarna. Jag hör ljudet från något som brummar, jag slår upp mina ögon och ser en grupp fyrhjulingar åka förbi. Jag sluter mina ögon igen och den här gången hör jag bara vattnet från poolen skvalpa när de rinner ner i rännorna på sidan av poolen. Jag känner lukten av mat vilket antaligen är våfflorna och vinebrödet som serveras varje dag vid lunchtid. Stämmningen är bra och alla är glada. Det känns som om det är sommar fast det egentligen är vinter hemma i Sverige. Jag hittar ett lung och får känslan av att livet är på topp, precis som det ska vara. En härlig semester med en liten gnutta saltsmak från havet i munnen. 

 

Hej mina saknade små solstrålar! Nu är jag äntligen hemma! Jag har haft otroligt bra dagar borta i Egypten. Jag har solat, badat, simmat med delfiner och snorklat. Det har varit så kul. Inte lika roligt att komma tillbaka till Sverige då det knappt finns snö här, kallt är det också haha! Jag önskar att jag kunde skriva värsta inlägget men jag har massor av plugg att ta igen! Jag ska försöka klippa ihop en video till er sen, hoppas det är okej istället? 

 

Ha en superbra fredag bästa ni! KRAMAR! 

#1 - Malin Lindgren

Gud vad jag saknar utlandet när jag ser dina bilder! Och du är riktigt fin ♥ Hoppas du haft en bra lördag, kram

Svar: Åh tack så jättemycket ! Det samma, kram! :)
Emilia Sjödin

#2 - S A R A

åh så fina bilder!

Svar: Tack så mycket ! :)
Emilia Sjödin

#3 - Alina

sv: Tack så mycket :)

#4 - Donautgirl ♥ En blogg om allt möjlig kul :D

Sjukt fina bilder, vilken kamera använder du???

Svar: Tack så mycket! :) Jag använder canon eos 500D :)
Emilia Sjödin

#5 - Amanda Jona [SPONTAN]

Alltså åh så underbart! Var i Marsa Alam för några år sedan och det var utan tvekan den bästa snorkningen jag upplevt så är inte bara lite avundsjuk på dig just nu!

Svar: Ja det var verkligen sjukt kul! Vad kul att du har varit där också! :) Förstod att du menade snorkling ;)
Emilia Sjödin

#6 - Amanda Jona [SPONTAN]

Haha, *snorklingen menar jag ju så klart!