Emilia Sjödin

Extra tankar sänder jag till er
 
Igår var det som sagt cancergala. Mina tankar igår gick extra mycket till min mamma och min mormor som förlorade kampen mot cancer. Det har dykt in en del frågor om min mormor och min mamma så jag tänkte snart köra på en frågestund endast om min mormor och min mamma så ni får era frågor besvarade. 
 
Jag blev så glad när jag såg hur många människor som klarade sig i kampen mot cancer. 8/10 människor klarar kampen. Men jag blir så fruktansvärt besviken då min underbara mamma och mormor inte kunde klara det. Hoppet om att mamma skulle klara sig var så stor, det sista vi människor ger upp är ju hoppet. Jag kunde inte sluta hoppas eftersom det hela skulle bli så overkligt om mamma skulle försvinna ur mitt liv. Men plötsligt försvann hon. Det kanske låter lite konstigt att säga att hon "plötsligt" försvann men även när jag var beredd på att mamma skulle bli sämre och sedan lämna oss så kan man inte föreställa sig situationen när hon försvinner. Men helt plötsligt var hon inte kvar längre. Jag visste att hon skulle dö, men inte just i den stunden. 
 
Jag tappade aldrig hoppet för min mamma, jag visste att hon skulle dö men hoppet blev bara mindre och mindre. När mamma väl dog var jag helt förkrossad och jag tog verkligen hand om alla jag håller kär. Jag fick jättebra kontakt med min mormor och det var roligt att hälsa på henne. Men sedan fick jag höra att min mormor hade cancer. " är det här på riktigt?" var det första jag tänkte. Men mitt hopp för mormor var inte lika stort. Jag visste redan då att jag inte skulle klara av att se mitt hopp förstöras. Idag när jag hör att någon får cancer är det första jag tänker "Hon/han kommer inte att klara sig". Jag har inte haft ådsen på min sida och därför är det väldigt svårt för mig att hoppas på det bästa, för det gör så fruktansvärt ont när det inte blir som jag har tänkt mig. Men som sagt 8/10 människor överlever kampen om cancer och det är helt otroligt! Det är jättemånga! Jag är ledsen att min mamma och mormor inte blev någon av de åtta. 
 
Mina tankar går extra mycket till dig min älskade mamma! Och min underbara mormor. Ta hand om er och varandra! Saknar er så ! <3 
 
 
 
#1 - Elin

beklagar verkligen <3
sv: tack så mycket :D

Svar: Tack så mycket! Det betyder mycket! :)
Emilia Sjödin

#2 - amanda

åh gud, beklagar <3 <3