Emilia Sjödin

Frågestund om cancer, mamma och mormor
Nu drar jag igång en frågestund där du kan ställa frågor angående min mamma och mormor som gick bort i cancer. Jag tycker det är väldigt viktigt att prata om sånt här då det blir som en bearbetning för mig. Så jag skulle bli jätteglad om ni kom med någon bra fråga! 
 
Hur mådde jag? Vilken sorts cancer? Hur mår jag nu? - Det är ni som får komma med frågorna! 
 
KRAMAR! 
#1 - Jennie bott i LA

Jag själv är jätterädd för att någon i min närhet ska gå bort i cancer.. Jag har inte varit med om det och hoppas jag aldrig behöver vara med om det heller, därför bidrar jag en hel del med pengar till forskningen för cancer! Vad för sorts cancer fick dom? och hur gör du för att bearbeta denna hemska erfarenheten :(? Kram

Svar: Tack för frågorna! Du behöver inte vara rädd att någon i din närhet ska få cancer. Är det så att det skulle inträffa så är det något du får ta tag i då. Man ska inte behöva vara rädd i onödan! Men jättebra att du bidrar med pengar till forskning! Kram :)
Emilia Sjödin

#2 - Madde

Hur mår du idag?
Går du och pratar med någon psykolog för att bearbeta sorgen?

Svar: Tack för frågorna ! :)
Emilia Sjödin

#3 - Emmy

Vilken tanke var mest återkommande för dig?

Svar: Tack för frågan ! :)
Emilia Sjödin

#4 - Sofia Wigen

Vet du om du kommer få någonting då din mamma och mormor fått? Det är så hemskt med cancer, cancer är nog den hemskaste sjukdomen av de alla. Hoppas verkligen att du mår okej i alla fall, önskar dig det bästa!

Svar: Tack för frågan men jag förstår inte riktigt, hur menar du?
Tack så jättemycket söta du!
Emilia Sjödin

#5 - Hanna Östh

min farfar dog i cancer när jag var 6 år och jag saknar honom än idag och eftersom jag var så pass liten så visste jag ju inte riktigt vad som skedde, men hur har du bearbetat det?

Svar: Åh nej vad tråkigt ! Jag hoppas allt är bra med dig ändå, du är stark! :)
Tack för frågan :)
Emilia Sjödin

#6 - Robex Lundgren

När började du blogga?