Emilia Sjödin

Svar del 2 på frågestunden
 
Linne/Gina  Jacka,kavaj/H&M   klocka/Ur&pen 
 
Hej! Såklart ramlade det in några till frågor så jag tänkte vara snäll och svara på dem ändå. Men först tänkte jag bara berätta att min skoldag har varit så bra, gjorde en redovisning som jag hoppas gick bra. Hade en ganska rolig medialektion med bara en massa flum, haha. Vi var bara sex personer på lektionen och när man är så få blir det oftast flum. Men nu är jag supertaggad på fredag! Jag har nog en självständig lektion imorgon så jag tänker ta en sovmorgon och sedan plugga hemma. Har bara en idrottslektion jag måste åka till skolan för, men efter skolan drar jag och några kompisar iväg till borlänge och shoppar lite. Att hålla i mina pengar är jag extremt dålig på som ni kanske märker, hehe. 
 
Hoppas allt är bra med er mina fina! Men nu ska jag vara snäll och svara på några fler frågor som trillade in! Hoppas ni hittar era svar, kram!  
 
 
Hur kan ditt hår vara så jävla fab? (sök till miss glossy) 
Haha vad smickrande! Ja du, mitt hår har jag fått från mina föräldrar så fråga dem haha! Men nej då, jag har väldigt tjockt hår och har alltid haft väldigt långt hår. Det handlar om att ta hand om håret. Jag har skrivit ett helt inlägg om min hårruntin som du kan hitta HÄR! 

Vad går du för inriktning? 
Tog med den här frågan i förra inlägget men jag kan väl svara igen. Jag går mediainriktningen. 

Hur påverkas din vardag av att din mamma har gått bort? KRAM på dig!! 
Min vardag påverkas självklart jättemycket! Ingen mamma som jag delar mina hemligheter med, ingen som sitter och väntar hemma på natten tills jag kommer hem från fester. Det är en stor saknad som finns där, det går inte en enda dag utan att jag tänker på min mamma. Jag är en del av min mamma och jag blir påminnd av min mamma varje gång jag kollar mig själv i spegeln. När kompisar pratar om sina mammor önskar jag att jag kunde vara med och disskutera. Till en början när min mamma gick bort hade jag det väldigt jobbigt med skolan, men ändå så tyckte mina lärare och kuratorer att jag var sjukt duktig som klarade mig genom högstadiet med relativt bra betyg. Jag hade en såkallad ångest under den tiden och det kunde hända att jag helt plötsligt svimmade. Men allt det är betydligt mycket bättre nu. Jag samtalar fortfarande med min mamam men på ett helt annat sätt. Hon är med mig överallt och jag känner inte längre tomheten som fanns där förut. Hon är inte här men hon är fortfarande med mig. 
 
Men jag följer fortfarande alla mammas råd. Det hon har sagt till mig föjler liksom med mig. Jag måste bädda sängen på ett visst sätt och jag måste alltid göra som hon har sagt. Även om någon i familjen vill att jag ska göra på ett annat sätt så säger jag alltid emot för att jag hellre vill ta mammas hjälp. 
 
Men vardagen påverkas otroligt mycket. Den kvinnliga förebilden ser jag inte längre, men hon finns fortfarande kvar i tankarna. En positiv sak är att jag vill ta för mig mer än vad jag gjorde förut. Att veta att livet kan avslutas så fort får en att tänka till ett varv extra. Jag har blivit väldigt mycket framåt då jag har tagit över mammas roll här hemma. Det finns så mycket saker som har påverkats. Jag har kommit mina bröder otroligt mycket närmare, jag har ändrat min personlighet då jag jag tar hand om människorna runt omkring med betydligt mer. Man växer extremt mycket som person när man har förlorat någon, jag känner mig mognare och jag vet vad som är viktigt i livet. Ett långt svar men hoppas det uppskattas, kram på dig! 
 
Vad ska finnas i en blogg för att du ska tycka att den är bra och fortsätta läsa den? 
Mycket bilder med bra kvalitét! Massa tips och en hel del videos. Personliga inlägg och gärna en hel del outfits.
Jag vill läsa peppande bloggar som man kan få inspiration ifrån! 

Vad vill du arbeta med i framtiden? 
Den här frågan tror jag att jag har haft i alla mina frågestunder. Men jag har aldrig ett riktigt bra svar på frågan. Enda sedan jag var liten har jag viljat blivit dagisfröken, på senare tid har jag viljat bli psykolog. Nu känner jag mest ett enkelt och roligt jobb. Men jag vet inte vad det skulle kunna vara? Jag vet inte ens hälften av alla arbeten som finns idag, har noll koll liksom. 

Om du fick önska vad som helst, vad skulle det vara? 
Jag önskar att mitt liv skulle spolas tillbaka till det året min mamma fick cancer, tagit bort sjukdommen och fortsatt mitt liv tillsammans med min gamla familj. Jag har såklart haft sjukt många minnen som jag vet inte skulle finnas där om mamma levde än idag, men min mammas liv går självklart före en massa roliga dagar. 

#1 - MADDISENJ.SE

Kul att läsa svaren!

Svar: vad kul att du tycker det! :)
Emilia Sjödin

#2 - V I L M A L A ♔

Visste inte att din mamma gått bort, beklagar ♥

Svar: Åh tack så mycket! ❤️ kram
Emilia Sjödin

#3 - Moa Persson

Kul att läsa, och himla fin du är! :)

Svar: Vad roligt att du tycker det! Tack så jättemycket :)
Emilia Sjödin