Emilia Sjödin

Snö upp till knäna
 
Hej mina söta läsare! Lägesedan jag gav er ett bra inlägg, men här förhoppningsvis kommer ett! 
 
Igår var jag ute och fotade min fina granne och kompis Emelie. Hon är alltid så rolig att fota då hon blir jättebra på bild och att hon vill följa med mig på konstiga ställen. Jag valde den här gången att vara nere på sjön, eftersom det är som ljusast där. Vi hade alltså snö enda upp till knäna haha! Men det fick vi stå ut med. Jag tyckte jag fick till ett väldigt fint vitt ljust. Har precis lärt mig det här med vitbalans och bilderna blir så otroligt mycket bättre när man kan ställa in den manuellt. 
 
Senare ville Emelie ha hjälp med att göra en "Au pair" video där hon skulle presentera sig själv, sin familj, intressen osv. Så jag fick vara den som filmade det hela och klippte ihop det. Jätteroligt var det. Det enda negativa var att videon var för stor. Vet dock inte hur man ändrar det? Vet ni? Videon var på 25 mg, och den fick bara ha 16mg. Testade att göra den i sämre kvalitét men då blev den ännu större. Jag förstår mig inte på såndant haha! Men det är Emelies beskymmer nu, jag gav upp. 
 
Jag hoppas ni mår jättebra, ta hand om er!