Emilia Sjödin

TMI TAG (too much information)
En otroligt gammal bild. 
 
Hejsan! Jag tänkte göra den såkallade TMI tag. En tag där jag alltså svarar på för mycket information om mig själv. Men jag tycker vissa frågor är väldigt tråkiga så jag tar bort dem frågorna jag endast svarar nej på till exempel.

 Vad har du på dig? Eftersom jag gör ett tidinställt inlägg nu på kvällen så skulle jag säga att jag har en sovtröja och trosor på mig. Ett täcke för den delen också haha! 
 Någonsin varit kär? Nope.  
Hur lång är du? 174 på mitt pass men jag antar att jag har blivit längre. 
 Några piercingar? Endast i öronen. 
OTP? (One true pairing) Blair och Chuck från Gossip girl! 
 Någonting du saknar? Jag saknar redan nu mitt långa hår så töntig som jag är. Annars saknar jag att vara ledig och slippa plugga efter skolan. Personer jag saknar är självklart min mamma och mormor. 
 Favoritlåt? För tillfället är det thinking out loud med Ed Sheeran. ar börjar lyssnat på alla hans låtar nu, är helt besatt haha! 
 Hur gammal är du? 17 år! 
 Stjärntecken? Kräfta! Lite obehaligt med tanke på att kräfta på engelska är Cancer. 
 Någonting du letar efter hos en partner? En jävligt dålig humor. En sådan torr humor att nästan allt bli roligt när det är ironiskt. Förstår ni mig haha? Personen ska alltså ha bra humor bara att humorn är en dålig humor. Jag kan inte direkt förklara det men jag tycker om torr humor! Sedan letar jag väl också efter tillit och uppskattning. 
 Favoritmotto? Låt inte livet gå vidare medan du står kvar. Den står även i min header. Finns en lång historia angående den meningen. Jag kanske kan skriva om det någon gång om ni vill? 
 Hög eller låg musik? Det beror på vad jag är på för humör. När jag pluggar och är glad kan jag lyssna på jättehög musik men när jag pluggar och mår lite halvdant vill jag hellre lyssna på låg musik. På morgonen när jag fixar mig spelar jag låg musik eftersom familjen oftast inte vill höra min musik. Men för mesta dels poppar ja hög musik. 
 Vart går du om du är ledsen? In på mitt rum eller ut och går. Min familj märker oftast när jag mår dåligt och om jag då går in på mitt rum så vet de att jag vill vara för mig själv. 
 Hur lång tid tar det för dig att duscha? Har jag brottom till skolan, 7 minuter ungefär haha! När jag duschar i vanliga fall så kanske en kvart, tjugo minuter. När jag rakar benen så kanske det tar fem minuter längre eller så. 
 Hur lång tid tar det för dig att göra dig iordning på morgonen? Hehe nu ska ni få höra! Jag går upp två timmar innan min buss går. Jag brukar oftast ducha på kvällarna så jag behöver inte lägga ner tid på det på morgonen. Det tar en timme för mig att sminka mig, haha helt sjukt? Jag kan sminka mig på bara en kvar men jag tycker det är så roligt att jag drar ut på tiden. Det är ju det bästa på hela morgonen. Att leta kläder och accessoarer tar kanske en kvart. Att äta frukost tar mig en halvtimme, haha! Även om jag bara ska äta en macka. Jag är ingen stor frukostätare precis så det tar lång tid innan jag har ätit upp mackan. Sedan är det en kvart kvar tills bussen går och då brukar jag leta fram alla skolsaker och klä på mig ytterkläder.

Turn on? Ett fint leende och självklart ett bra skratt! 

Turn off? Om personen i fråga snusar eller röker. Eller ingen humor. 
 Anledningen till att du började blogga? Det var nytt och alla mina kompisar började blogga och dessutom så ville jag visa upp mina bilder som då inte bara var selfies haha! 
 Rädslor? Jag är sjukt rädd för blod. Jag är rädd för hundar också för den delen. 
Senaste saken som fick dig att gråta? Jag grät här om dagen men jag har ingen aning om varför? Jag var hemma från skolan för jag mådde inge bra. Men jag har ingen anledning till att jag grät? Jag bara grät?
Senaste gången du sa att du älskade någon? Jag säger det inte så ofta, ni vet säkert redan varför? Men jag antar att det var till mina absoluta närmaste vänner! 
 Meningen bakom ditt blogg-namn? Jo nu ska ni få höra värsta storyn. Såhär var det: Det är mitt nanmn och efternamn med ett O istället för ett Ö. Emilia Sjödin heter jag, inte Sjodin. Vet, världens sämsta bloggnamn. Jag vill ha något smidigt och kort bloggnamn, har ni något förslag? 
 Senaste personen du pratade med? Pappa, eller min katt kanske?
 Förhållandet mellan dig och den senaste personen du smsade med? Jag smsar aldrig, haha! Kan ta kik istället! Det är en gruppchatt med Filippa och Nanna. De är seriöst de bästa personerna på det här klotet! 

Senaste platsen du besökte? Frisören (skrev det här igår)
 Är du kär? Jag skulle inte precis säga att jag är kär. 
 Favoritsmak på godis? Choklad alla dagar i veckan! 
Vilka instrument spelar du? Jag kunde spela på min tandställning förut, haha! Men nej, jag kan inte spela något alls. 
 Favoritsmycke? Två ringar jag alltid har på mig varje dag. Den ena ringen fick jag av min mamma, därav väldigt betydelsefull för mig. Den är silvrig med en röd sten på. Stenen tror jag ska cymbolicera stjärntecken eller något inom familjen. Är inte riktigt säker? Sedan är det en hjärtformad ring som jag fick av min farmor och farfar som doppresent. Och ja, frågan är ju hur jag fortfarande får plats med den på mitt ringfinger!! 
Senaste sporten du gick på? Dans tror jag? Vet inte precis om friskis och svettis räknas som en sport?
 Favorit raggningsreplik? Jag säger mest att jag fryser för att få låna hans tröja eller för att få ligga under samma filt eller så. Haha brukar inte precis komma med värsta raggningsrepliken heller. 
Senaste gången du var med någon? Jag var hemma hos Moa med Filippa och Nanna i lördags tror jag det var? 
Vem borde svara på de här frågorna nu? Ja jag tänker då inte göra det igen i alla fall! Så jag tycker att ni ska svara på dem! Länka gärna inlägget om ni gör det för jag vill gärna läsa! 

 

 

#1 - amanda

Åh så fin bild!

sv: tack så mycket för din fråga! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Emilia Sjödin