Emilia Sjödin

Frågor från er läsare!
 
Hejsan bloggisen! Idag tänkte jag svara på frågor jag har fått av er den senaste månaden. Hoppas ni får bra svar! 
 
Hej Emilia! Har läst flera gånger att du ska hem till P, vem är det? Kan P möjligtvis stå för pojkvän? 
Hmm, tror faktiskt jag inte har nämt det för er men jag har skaffat mig en pojkvän som heter Philip. Vi har varit tillsammans i snart tre månader. Finns ingen människa som gör mig så lycklig som han! P:et står antingen för pojkvän eller Philip haha! Har faktiskt inte bestämt mig än. Kram! 
 
Du verkar inte ha så stora krav på killar vad jag har förstått, vilken sorts killar dras du till?  
Jo jag har faktiskt stora krav! Jag vill vara med en person som får mig att känna mig trygg. En person som jag kan berätta hela min värld för. Ett stort krav jag har är humor, utan humor inget pojkvänsmaterial. Den sortens killar jag dras till är de som bor ute på landet. Jag vill ej ha en kille som bor inne i stan konstigt nog. Känner att vi som bor på landet har mer vett än andra och dessutom samma intressen haha!  
 
Du skriver väldigt mycket om självkänsla, hur kommer det sig? 
Anledningen till varför jag skriver om självkänsla är för att jag själv har legat på botten. Jag tränade sedan upp min självkänsla vilket gjorde att jag idag mår jättebra! Det jag vill få fram genom att skriva om självkänsla är att nå ut till er som har dålig självkänsla, att försöka få er att inse att den går att träna upp och att ni kommer må bättre efter det! 
 
Med tanke på din mamma, hur ofta blir du ledsen? Hur ofta tänker du på din mamma? Eller är det så att du inte försöker tänka på henne så mycket?  
Jag försöker tänka på min mamma minst en gång om dagen! Jag vill att min mamma ska vara med mig i vardagen och därför försöker jag se framför mig vad hon skulle göra i vissa situationer. Att tänka mycket på min mamma fräschar upp mina minnen av henne, vilket är jätteviktigt för mig. Hur ofta jag gråter? Hmm jag gråter minst en gång i veckan tror jag. Bara för att det var 3,5 år sedan min mamma dog så behöver det inte betyda att jag slutar att sörja. Ja gråter väldigt ofta faktiskt. Bara tanken av min mamma kan få mig att gråta. 
 
Har du någon gång gjort något du ångrar djupt? 
Ja! Vilket är jättejobbigt varje gång jag tänker på det. I vissa situationer tänker man inte riktigt klart och då kan saker gå fel, vilket hände mig och det ångrar jag djupt. Vill tyvärr inte nämna vad jag gjort eftersom det är något jag skäms över ordentligt.