Emilia Sjödin

This or That - Hair and Makeup
QUESTIONS:
 
→ Hair

Curly or Straight? 
Lockigt hår är alltid finast! Med dock ska det inte vara superlockigt. Lite lösa lockar är alltid fint. 
 
 
Bun or Ponytail? 
Hästsvans är något jag aldrig förstått mig på. Visst det är skönt att sätta upp håret och det funkar men jag tycker det är mycket finare med utsläppt hår. Samma sak när det gäller att ha en bulle på huvudet. Kanske inte det finaste med det funkar. Ska jag välja någon av dem så väljer jag hästsvans. 

Bobby pins or Butterfly clipsag ?
Självklart väljer jag hårnålar! Hårspännen med olika figurer på är inte riktigt min smak. Snarare något jag hade när jag var liten. 

Hair spray or Gel?
Hårspray alla dagar i veckan! Man kan borsta ut det också så håret inte blir så stelt. Gillar inte när håret får en annan konsistens. 

Long or Short? 
Visst är det skönt med kort hår, men tusan vad jag saknar mitt långa hår. Långt hår är alltid finast enligt mig. 

Light or Dark? 
Jag har alltid tyckt att mörka drag är fint, och därför lutar jag mer åt mörkt hår. Men självklart är ljust hår också väldigt fint! Ja går i perioder om vad jag gillar om jag säger så haha. 

Side sweep bangs or Full bangs? 
Sidbena eller lugg.. Ja ett väldigt svårt val. Men jag tycker lugg är superfint! Något jag själv skulle vilja ha men är rätt att det inte skulle passa mig. När jag var liten hade jag alltid lugg. 
Som ni kanske förstår så är jag den mörkhåriga tjejen. 

Up or Down? 
Som jag skrev tidigare så tycker jag alltid att utsläppt hår är det finaste! 
 
 
 
→ Makeup

Blush or Bronzer? 
Bronzer är det jag använder mest. Särskillt nu när det börjar gå mot sommaren. Man blir lite brunare, lite finare. Countor är väl det jag använder egenligen men bronzer är det mest liknande. Rouge använder jag bara på vintern för att få lite fin färg på kindbenen. 

Lipgloss or Lipstick? 
Läppstift alla dagar i veckan! Matta läppstift är det som håller längst. Läppglans håller sig inte direkt på läpparna länge. Dessutom blir det kladdigt och mitt hår fastnar alltid i det. Men en kombination dem mellan funkar annars också bra. 

Eyeliner or Mascara? 
Jag väljer macara eftersom jag aldrig skulle kunna gå runt med eyeliner om jag inte hade applicerat mascara. Det ser så tomt ut. 

Foundation or Concealer?
Jag använder aldrig foundation. Jag köpte en foundation igår eller om det var i förrgår? Men jag gillade den inte. Foundation lägger sig alltid ovan på huden och smälter liksom inte in på något vis. Det ser bara kakigt ut. Men jag brukar använda en CC- cream som innehållar bland annat en foundation vilket jag hellre föredrar! Mycket finare resultat och om jag vill ha mer täckning så applicerar jag bara ett till lager. Concealer använder jag bara som en highlight under ögonen. Annars för täckning använder jag min CC-crem. Så svaret på frågan får bli concealer eftersom jag inte använder foundation haha! 

Neutral or Color Eyeshadow? 
Neutrala ögonskuggor är det som går hem! Den enda färgen jag brukar kunna använda är rosa men den är också väldigt neutral. 

Pressed or Loose eye shadows? 
Det här är en svår fråga eftersom jag älskar lösögonskuggor, men jag väljer alltid en pressad ögonskugga eftersom den inte smular lika mycket. Varje gång jag öppnar en lösögonskugga så är det ögonskugga överallt. På sminkbordet, på händerna, ja överallt haha! Dessutom är alla mina lösögonskuggor glittriga vilket gör att glittret hamnar överallt och glitter är inte så lätt att bli av med. 

Brushes or Sponges? 
Ni vet ju att jag är sminkborststokig! En svamp ger säkert ett mycket finare resultat men det tar så lång tid och dessutom är borstar så otroligt mycket skönare att dra i ansiktet haha! Borstar är också väldigt fina. Det enda man kan göra med en sminksvamp är ju typ applicering av foundation och concealer. Sminkborstar kan du använda till allt!