Emilia Sjödin

Q&A - vad hade din mamma för cancer?
 (Bild tagen av emmisen)
 
Brukar du gå ut nu när du är arton år? 
Ja det brukar jag! Dock så är jag inte så jätteförtjust i att gå på klubbar, jag är mer av en hemmafest-tjej. Jag är den där konstiga tjejen som älskar att dansa, jag skulle jättegärna vilja dansa bugg osv, inte stå på ett dansgolv å dra armen upp å ner haha! Nu menar jag inte direkt att jag dansar bugg på hemmafester, men jag föredrar hemmafester för att folk är mer sociala här ute på landet än de människor som befinner sig i stan. 

 
Vad hade din mamma för slags cancer? (vill inte göra dig ledsen eller något) 
Det var ett tag sedan jag skrev om just mammas cancer, jag har mest beskrivit mina känslor osv. Min mamma fick bröstcancer som sedan spred sig till olika delar i kroppen, främst fick hon en tumör i hjärnan som inte gick att bota. 
Jag tar aldrig illa upp om frågor angående cancer, viktigt! 

 
Sminkar du dig varje dag?
Svaret lutar mer åt ja än nej. Ofta när jag är ledig är jag osminkad men det slutar alltid med att jag på kvällen är uttråkad och vill sminka mig för skojskull. Så jag bär smink nästan varje dag. 

 
  Hur många iphonskal har du?
Jag har bara ett! Jag har en Iphone 6 och eftersom den är så pass stor så blir telefonen bara klumpig med skal så jag kör helst utan. 

Har du en pojkvän?
YAS! Äntligen får jag svara ja på den frågan. Ja jag har en pojkvän som heter Philip, jag är världens lyckligaste! 
 
 
Kan inte du börja göra videoinlägg?
Haha jag har drömt om att skapa en youtubekanal som ska handla om smink enda sedan 2010. Men jag är tyvärr alldeles för brydd om vad folk ska tycka så det kommer antagligen inte hända. 

Går du hos en kurator ?
Nej faktiskt inte. Det här året skulle jag egentligen ha gått till en kurator för att få prata ut men jag tycker jag har klarat mig väldigt bra ändå! Jag vågar stå upp för vad jag tycker och är inte längre rädd för att säga vad jag tycker och känner till mina nära och kära. 

Gör du headers till andra? 
Nej, jag gjorde endast headers till andra då misslisibell länkade till min blogg eftersom jag gjorde hennes header. Men idag gör jag inte headers till någon. 

Vilken sminkprodukt använder du mest?
Det måste nog vara Anastasias contour kit! 


Hur många läppsift har du?
Oj, 15-20 kanske?

Vad tycker du om H&Ms smink? 
Jag har faktiskt inte testat H&Ms nya smink men jag har hört väldigt mycket gott om deras highlighter och singelögonskuggor!