Emilia Sjödin

Svar på frågestunden!
Är du bekväm med dig själv (kropp) i ditt förhållande?
Ja, idag skulle jag påstå att jag är väldigt bekväm i mig själv, både i utseendet och beteendet. Jag är en tjej som alltid har jobbat med självkänslan och idag har jag kommit till den punkten då jag är väldigt nöjd med min kropp. Philip har sagt att jag i början var lite obekväm, att jag hade lite kroppskomplex och så, vilket jag håller med om. Jag kan själv säga att jag sov med smink i början då jag träffade Philip då jag inte ville visa mina finnar, jag tyckte jag var betydligt mycket finare i smink. Idag däremot är det sällan jag visar mig med smink när jag är med Philip, haha! 
 
På vilket sätt jobbar du med självkänslan?
Jag ger oftast mig själv bekräftelse genom att säga att jag är vacker, för det tycker jag att jag är, inget konstigt med det. Jag tycker ofta att personer som är lik mig är väldigt vackra också. Jag får ofta höra att jag är lik min mamma vilket gör mig väldigt glad eftersom hon var världens vackraste människa! Idag jobbar jag inte så mycket med självkänslan då jag är väldigt nöjd med min kropp. Men för några år sedan trivdes jag inte alls i min kropp, men jag fick lära mig själv att acceptera de delar jag inte var nöjd med. 
Vill ni att jag ska skriva fler inlägg om självkänsla får ni gärna lämna en kommentar! 
 
Skulle du påstå att kärlek är den bästa känslan? 
Nej jag skulle påstå att trygghet är den bästa känslan, och det får jag genom exempelvis kärlek! Så på sätt och vis är kärlek något som bidrar till en väldigt härlig känsla. Philip är den personen som kan koppla bort mina jobbiga tankar genom att jag känner mig tygg och lugn i hans sällskap. Utan kärleken hade jag inte varit lika stabil som jag är i dagens läge. Vad tycker ni? Vilken är eran bästa känsla?  
 
Vad gör du och Phlip när ni umgås? 
Oftast tittar vi på serier, vi är nästan alltid på kvällarna och då gör vi inte så mycket. Vi äter typ poppcorn och ser på criminal minds, haha! Det händer att vi ibland går ut på dejter eller firar de dagar vi varit tillsammans. Vårat förhållande är väldigt simpelt, inte så krävande om jag säger så, vilket är väldigt skönt. 
 
Vad har du för kamera? 
Jag fotar med min systemkamera som heter Canon EOS 500D! 
 
Vad har du för planer efter studenten? 
Det är faktiskt väldigt oklart! Det jag vet är att jag ska sommarjobba på en affär här i min by. Jag har sökt till ett psykologprogram i Lindköping och kommer jag in där så flyttar jag dit och pluggar till hösten. Kommer jag inte in på ett program som känns bra så stannar jag kvar hemma och tar ett tillfälligt jobb! 
 
Vart går ditt drömresemål? 
Något som ni kanske inte vet om mig är att jag hatar att resa. Visst, jag gillar värmen och att vara ledig men jag gillar inte förändringar, och att resa till ett annat land ger mig ångest och rädsla haha! Men jag har ju varit i Egypten och Teneriffa, och snart ska jag till Magaluf på studentresa! Det har, och kommer bli roligt men jag blir alltid så nojig haha! Men jag skulle möjligtvis vilja åka till filippinerna, vilket jag har sagt enda sedan jag var liten. 
Vilken bronzer? Är den bra? Den ser jättefin ut! 
Denna kommentar är till denna bild ovan! Bronzern jag använder finns i Anastasias contourpalett i färgen havana. 
 
 
Så himla roligt med glossbox, varför slutade du? Är det något du rekomenderar eller är det bara skit?  
Jag slutade med glossybox för att spara pengar. Jag har prenumererat på glossybox i nästan två år vilket har gjort att jag har spenderat otroligt mycket pengar på smink. Ungefär hälften av de produkterna jag får är det som jag använder, resten ligger bara och skräpar. Men jag älskar glossybox! Det är alltid en trevlig överraskning när man ser en låda i brevlådan. Jag rekomenderar glossybox starkt då man får testa på nya produkter som är svåra att få tag i!