Emilia Sjödin

BUDGET VS LYX - SMINK
Hej mina fina läsare!  Jag hoppas ni uppskattar att jag uppdaterar bloggen betydligt bättre än vad jag har gjort tidigare. Jag har nu kommit in i ett "mode" där jag tycker det är otroligt roligt att blogga, då jag får fler kommentarer och läsare, hur kul? Jag hoppas bara jag kan hålla min blogg uppdaterad framöver likaså. 
 
Här under finner ni mina fyra bästa sminktips när det gäller billiga och dyra produkter, Budget vs lyx.
CONTOUR! Vem älskar inte att skulptera sitt ansikte? Man känner sig så mycket fräschare när man får lite färg i ansiktet, håller ni inte med? Sen älskar jag att framhäva mina kindben och förminska de delar jag tycker är för stora. Här ovan ser ni två cream Contour kits men med väldigt stora prisskillnader. Nyligen köpte jag Sleeks cream Contour (första bilden) för 179 kronor. Jag tycker paletten är helt okej, lite för svår att arbeta in med sminkborstar. Funkar mycket bättre att använda en såkallad beautyblender istället för borstar. Man kan även köpa en dyrare variant och då har anastasia en väldigt stor och bra palett, men frågan är om det är värt priset (695kr)? Jag har testat palettens färger och tycker den är för torr och lägger sig ojämt på huden. Men jag vet att anastasias contour kit i puderform funkar jättebra! 
Här är två bilder på två paletter med ungefär samma namn "nude dude" - the balm och "nudie"- viva la diva. Färgerna är rätt likadana, den enda stora skillnaden är pigmenteringen. Paletten till vänster är min favorit! Skuggorna är i de perfekta färgerna för att framhäva min ögonfärg (gröna ögon). Ögonskuggorna är jättelätta att applicera. Den andra paletten till höger är från märket Viva La Diva, vilket är ett budgetmärke. Paletten är rätt lik den första paletten i färgerna med pigmenteringen är sämst. De funkar självklart om man lägger ner mycket tid på att göra det snyggt, samt om man orkar använda mycket produkt. Men jag har inte tålamodet till att applicera flera lager ögonskugga för att få fram en färg. 
Sminkborstar! De sminkborstarna till vänster köpte jag här om dagen från Wilmas Beauty. De verkar superbra och de är otroligt mjuka och har bra kvalité. Borstarna till höger köpte jag för några år sedan på Ullared. Jag gillar ögonskuggsborstarna men ansiktsborstarna är alldeles för okompakta, hårstråna sitter liksom inte så tätt vilket gör det svårt att få produkt på borstarna. 
Sist och minst kommer highlighters! Den första paletten är min och är från märket Sleek. Alla skuggor är så otroligt bra, verkligen! Jag blev så chockad när jag testade dem. Färgerna passar perfekt till min hudton då jag är lite rosa i undertonen. Jag älskar verkligen paletten! Till höger ser ni en highlighterpalett som är ny hos anastasia. Färgerna är otroligt fina och pigmenteringen är bra, men frågan är om det inte räcker med en bra palett från Sleek? 
 
Har ni någon av de ovanstående produkter? Berätta gärna vad ni tycker om dem! 
Hoppas ni mår bra så syns vi! KRAMAR!