Emilia Sjödin

Från löspuder till kompaktpuder - steg för steg
Hej där! Alldeles nyss gjorde jag om ett löspuder till ett kompaktpuder. Anledningen var väl egentligen att löspudret är jätteglittrig, att när man öppnar locket så faller all glitterpuder ner över allt mitt smink. Istället för att aldrig använda löspudret på grund av rädslan för att glittra ner mitt smink, så valde jag att göra ett kompaktpuder av produkten istället. Och det var faktiskt väldigt enkelt och smidigt! 
 
Bild 1 - Hur pudret såg ut från början. Ni ser att hela behållaren är glittrig, vilket är väldigt jobbigt. 
Bild 2 - Tömde produkten på puder för att göra nästa steg lättare. Bild 3 och 4 - Nästa steg var att ta bort plastsilen, eftersom den är onödig att ha med i ett kompaktpuder. Sedan hällde jag över några droppar handsprit till pudret och rörde om. Sist valde jag att platta ner pudret för att få en jämn yta med hjälp av vanligt papper. 
Bild 5 - Resultatet. Jag vet inte vad som hände med vitbalansen på sista bilden. Pudret ser nästan guldigt ut. Men resultatet blev jättebra! Nu kan jag äntligen öppna burken utan att vara rädd för att glittra ner både mig och mitt smink. 
 
Har ni testat detta någon gång?