Emilia Sjödin

Sista glossyboxen + Är det värt att prenumerera på?
 
Här är alltså min sista glossybox på ett tag. Jag har genom flera månaders tid fått frågor om glossybox är värd att prenumerera på och om det är bra produkter. Känns lite motsägelsefullt nu när jag har avslutat min prenumeration men glossybox har alltid varit en rolig sak att se fram emot varje månad. Jag har fått totalt värdelösa produkter samtidigt som jag har hittat mina favoriter! I en glossybox får man oftast fem produkter, man kan även få en bonusprodukt. Av dessa fem produkter kanske tre av dem är bra, så jag tycker det är värt det! Anledningen till att jag avslutar min prenumeration är för att jag vill spara mina pengar helt enkelt. 
 
Här har ni månadens glossybox : 
Mememe cosmetics - Lip glide, playful peach.
Denna produkt är alltså ett läppstift och ett läppglans i ett, hur bra? Färgen heter som sagt playful peach och är verkligen jättefin. Jag tycker hellre om mörkare färger på läppstift/glans så en orangeaktig färg passar inte riktigt mig. Men annars har läppstiftet superbra pigment! 
Orginalprodukt 149kr/2g. 
 
Nicka K - FX airbrush beauty sponge. 
Jag fick en rosa sminksvamp som man applicerar sin bas med. Jag har faktiskt testat denna och mitt första intryck var inte så bra. Svampen tar upp all produkt och därav fastnar ingenting på huden. Stor besvikelse. 
Orginalprodukt 69kr/st. 
 
Royal Apothic - Holland park cream créme body moisturizer. 
Denna hudkräm är helt fantastisk! Den luktar underbart och förpackningen är urgullig! Den innehåller vitamin A och E som ska återfukta, mjukgöra och reparera huden. 
Orginalprodukt 269kr/240ml. 
 
Cetaphil - Moisturizing Lotion.
Detta är en återfuktande kräm för både kropp och ansikte! 
Orginalprodukt 129kr/500ml. 
 
Glazel Visage - Pressed Rouge Mini. 
Denna rouge är jag helt förälskad i! Färgen är lite mörkare än vad jag är van vid då jag oftast anväder rosatonade rouge men denna är mer mot en bonzerfärg, så fin! 
Orginalprodukt 89kr/3g. 
 
Bonus! 
Som bonusprodukt fick jag mörk choklad helt utan socker. Dock var den inte god haha. 
 
Denna glossybox får betyg 4/6. 
 
#1 - Sarah

Ja fick min första Glossybox den här månaden o tkr de e jätteroligt :)

Svar: Ja det blir som en liten julafton en gång i månaden haha ! :) kramis
Emilia Sjödin