Emilia Sjödin

Sminkfavoriter -produkter och borstar
Hej mina favoriter! I detta inlägg tänker jag visa er mina absoluta favoriter i alla sminkkategorier samt sminkborstar till. Låter det bra? Som ni ser har jag väldigt många sminkborstar. Jag hade faktiskt ett beroende förut då jag köpte nya sminkborstar varje gång jag befann mig på stan, herregud haha! 
 
Det var lite svårt att välja ut mina favoritsminkborstar då jag har runt sextio stycken haha. Men jag har iallafall försökt. Hoppas detta inlägg ger er tips och jag hoppas även att ni tipsar mig med era favoritprodukter samt sminkborstar! 
 
Lumene CC color correcting cream. 6 in 1. SPF 20, Light. // Real Techniques Buffing Brus.
 
PRODUKT - När det gäller min bas gillar jag att ha en väldigt tunn foundation som känns lätt på hyn. Den produkten jag använder nu är faktiskt en CC cream som funkar perfekt. Det är en 6 in 1 produkt som då ska funka som både en primer, foundation, concealer, Illuminator, longwear och spf 20. Sedan står det även att den ger en täckning på 3/5. Det jag gillar med produkten är att den lägger sig superfint och vill man ha mer täckning på specifika ställen så räcker det med att lägga på ett tunt lager till. Dock är denna produkt lite för mörk för mig nu på vintern och jag måste leta på någon ny, tyvärr. Men eftersom denna produkt har varit superbra ska jag leta efter en foundation av märket Lumene och hoppas på det bästa! 
 
BORSTE - Sminkborsten jag använder till denna CC cream är min buffing brush från Real Techniques. Som man hör på namnet så buffar man in produkten i ansiktet, alltså duttar. Den här borsten gör verkligen sitt jobb, min bas har aldig varit så fin någonsin. Dessutom funkar det även att dutta in puder med denna borste också! Om jag var tvungen att endast välja en sminkborste av alla sextio jag har så skulle jag självklart välja denna! 
IsaDora Velver Touch Compact Powder, 10 Sheer Transparent. // Kicks professional Powder Brush. 
 
PRODUKT  - Jag har faktiskt inte testat så många puder av den anledningen att jag älskade mitt puder från IsaDora! Det jag gillar med detta puder är att det är transparent, alltså har ingen färg. Pudret passar alltså till alla sortes foundations. Jag hatar när sminket ser kakigt ut och eftersom pudret är färglöst så blir resultatet mycket finare och mindre kakigt. 
 
BORSTE - Denn borste är från kicks egna märke och den är verkligen superbra! Första borsten som jag upplever att det inte sjuker ner smink i. Pudret lägger sig alltså ovanpå borsten vilket gör det blir enkelt att applicera.
 
Maybelline Fit me Concealer, 15. // Concealerborste, ullared. 
PRODUKT -  Det här är faktiskt tredje concealen från Fit Me kollektionen som jag har köpt, har alltså köpt samma flera gånger. Jag tycker den är jättebra! Om jag skulle förklara min hy så skulle jag säga att jag inte får så värst mycket finnar vilket jag är tacksam för. När jag använder concealer lägger jag det mest på de ställena jag vill ljusa upp, såsom på hakan, näsan, under ögonen och pannan. Möjligtvis under min countor. Jag kan faktiskt inte säga hur concealen funkar på finnar men för att ljusa upp ansiktet är den jättebra på! Haha vet inte hur min svenska blev där.
 
BORSTE - Concealerborsten jag använder kommer ifrån ett borstsett som jag köpte på ullared, haha! Men jag lovar den är superbra. Den är väldigt bred och kompakt samt tunn, vilket gör att apliceringen bli mycket slät och fin. 
Anastasia Contour kit // IsaDora face sculptor brush// Real Techniques contour brus. 
PRODUKT - Anastasias contour kit är det som gör min sminkning komplett! Jag älskar att skulptera mitt ansikte.   Jag frågade förut min pojkvän vad den största skillnaden är på mig när jag är osminkad. Svaret jag väntade mig var väl mascara men han svarade att mina kinder är puffigare utan smink, haha! Det stämmer väldigt bra faktiskt!  Kinderna är något jag älskar att gör smalare. Dock så tycker jag att anastasias contour kit inte är så pigmenterad.
 
BORSTE - Jag kunde faktiskt inte bestämma mig för vilken sminkborste jag gillar mest till denna contour kit. Jag använder Real Techniques Contour brush för att applicera skuggorna och sedan använder jag IsaDoras Face Sculptor brush för att sudda ut skuggorna så att jag inte får en skarp kant. 
So Susan Universal Blush. // Blush Brush, Åhléns.
PRODUKT -  Jag fick detta rouge i en glossybox och när detta tar slut kommer jag garanterat köpa en ny! Den är brunrosa i färgen och den är även skimrig. Ibland kan jag till och med använda den som en highlighter. 
 
BORSTE - Till detta rouge använder jag en blush brush från Åhléns. Det är en miljömärkt sminkborste som jag verkligen älskar. Jag har flera borstar från Åhléns och jag tycker alla borstarna i denna serie är bra! 
 
Anastasia Dip Brow Pomade, Medium Brown. // Kombinationsborste från H&M. 
 
PRODUKT - Hur ska jag förklara denna produkt? Det är en fast konsistens som man måste mjuka upp innan användning. När du väl fått ögonbrynsprodukten krämig kan du applicera den på ögonbrynen. Man måste applicera försiktigt då det lätt kommer för mycket produkt. När produkten väl sitter på plats kommer den att stelna. Jag tipsar om denna produkt om du gillar att måla i dina ögonbryn. Om du vill måla i dina bryn diskret och om du inte har så mycket hår på ögonbrynen skulle jag nästan tipsa om en vanlig ögonbrynsskugga. 
 
BORSTE - Borsten jag använder mest till denna produkt är en gammal borste från H&M, ni vet den där borsten med två ändar, en snedställd och en sotningsborste. Finns egentligen inte så mycket att säga om den. Jag gillar att applicera min ögonbrynsprodukt med denna snedställda borste för att den är väldigt liten. Det krävs små korta drag för att göra brynen så snygga som möjligt. 
 
the balm nude tude. //real techniques blending brush. //Ögonskuggsborste Ginatricot.// Blendning brush, Åhléns. 
PRODUKT - Denna ögonskuggspalett är väldigt dyr men så bra! I början gillade jag den inte alls men nu har jag lärt mig hur man hanterar skuggorna. Alla färger är jättefina och de är perfekta för att framhäva gröna ögon! 
 
BORSTE - Eftersom jag oftast inte applicerar ögonskugga med endast en borste var jag tvungen att välja tre favoriter. För att lägga ögonskugga på ögonlocket upp till globlinjen använder jag borsten från ginatricot. När jag lägger en mörkare färg i globlinjen använder jag borsten från real techniques. För att resultatet ska bli så fint som möjligt vill jag få bort alla skarpa linjer och det fixar jag med borsten från Åhléns. 
 
Euphindra Conditioning Lipstick. // Emite Make up, L312, lip pencil.  
PRODUKT -  Detta är ett läppstift från Euphindra och tyvärr är det helt slut. Men den är verkligen jättebra! Har aldrig varit med om att läppstift har varit så krämigt och hållbart! Färgen var väldigt nuderosa och passade till vad som helst! 
 
BORSTE - Denna borste fick jag i glossybox, läppstiftet å för den delen, haha! Men borsten använder jag alltid när jag lägger ett läppstift. Mesta dels för att en borste når alla linjer i läpparna vilket gör att man får en jämnare applicering. Borsten är väldigt stor vilket gör appliceringen dubbelt så snabb! 
 
 
Det var alla mina sminkfavoriter! Jag hoppas det uppskattas för jag tror jag suttit och redigerat samt skrivit i 1,5 h nu haha! Hoppas allt är bra med er! 
 
#1 - Twiggy Lundberg

Vilket roligt inlägg! Anastasia Dip Brow Pomade skulle jag ärligt inte kunna leva utan! :D

Svar: Vad kul att du tycker det! Men jag håller med haha, den är så bra när man väl vet hur man gör :)
Emilia Sjödin

#2 - sarah

åh fins saker =)

Svar: Tack! :(
Emilia Sjödin

#3 - Sofia öderyd

Alltid kul med nytt smink, och tack för kommentaren och tipset av din blogg. Du har en superfin blogg och jag måste ju säga att jag blev alldeles kär i dina bilder!! Kramis :)

Svar: Ja men visst är det! Men åh vad söt du är, tack så jättemycket! Kram :)
Emilia Sjödin

#4 - denise

Så fina inlägg kika gärna in min blogg!!

Svar: Tack så jättemycket! Ska självklart kika in :)
Emilia Sjödin