Emilia Sjödin

Tag : Tumblr Questions
      1: Finns det en kille eller tjej i ditt liv?
Ja, jag är världens finaste pojvkän vid namn Philip! Vi har nyligen varit tillsammans i ett år och det känns helt fantastiskt! 
2: Tänk på den senaste personen som gjorde dig illa, förlät du den? 
Ibland sker det misstag och man inser inte förens senare att det man har gjort är fel. Jag är absolut en person som förlåter om det känns som att personen är värd att vara kvar i mitt liv. 
 
3: Vad vill du verkligen göra just nu? 
Det jag verkligen vill göra just nu är att städa haha! Jag tror inte ni vet detta om mig men jag verkligen älskar att städa och sortera. Har ni sett tvprogrammet där de rensar och städar samlares hus? Alltså så mycket saker att man knappt kan gå i huset! Tänk att få städa och göra ett hus beboeligt, hur kul? HAHA!  
 
 4. Är du rädd för att bli kär?  
Jag är störtkär just nu så jag skulle inte påstå att jag är det minsta rädd! 
 
5. Har du någonsin sovit på en soffa med någon? 
Ja det skulle jag påstå att jag har gjort. Det har både varit med kompisar, min pojkvän och med någon gammal flirt. 
 
6. Vad har du för bakgrund på din mobil? 
 
7. Nämn de senaste fyra sängarna du har suttit på? 
Haha vilken knasig fråga! De senaste fyra sängarna jag har suttit på är min egen, min pojkväns, min bästis systers säng och på en upplåsbar madrass som också är min bästis systers. 
 
8.  Vem var den senaste personen vars nummer du lade till i dina kontaktlista? 
Haha ett riktigt konstigt svar får ni. Men den senaste jag lade till i min kontaktlista är nog min lärare. När vi var i Kiruna var det jag som fick ha kontakten med läraren.
 
9.Vad gör mest ont, fysisk eller känslomässig smärta? 
Fysisk smärta går över rätt snabbt men känslomässig smärta kan sitta kvar väldigt länge. Men jag tycker det känslomässiga är det som gör mest ont. Jag har sårat den person som står mig närmast vilket gjorde otroligt ont inom mig. Tänker jag på det idag kan jag börja gråta. Det finns även tillfällen då fysiska händelser har bidragit till en smärta som uppkommer när jag tänker på det. Jag vet inte vad som är värst? Hemska tillbakablickar eller minnas när jag sårat någon. Båda är väldigt hemska. 
 
10. När pratade du senaste med personen du kysste sist? 
I förrgår. 
 
11.Om du visste att du hade hittat rätt person, skulle du då gifta dig idag? 
Hmm. Nej jag tror inte det. Jag är inte ens säker på om jag vill gifta mig. 
 
12. Har du något citat som du lever efter? 
Ja det har jag! "Låt inte livet gå vidare medan du står kvar". Väldigt klokt sagt må jag säga. Det var faktiskt detta citat som fick mig att resa mig från min "depression" efter att mamma dog. 
 
13. Om du tänker på den senare personen du kysste, har du någonsin kysst han på en soffa? 
Ja det är klart! 
 
14. Har du någonsin haft en känsla av att något hemskt skulle hända och sedan inträffade det? 
Ja, jag visste att min skulle dö på den dagen hon dog. Jag fick en känsla genom kroppen som inte kändes bra. Jag gick in till mamma och sade hur mycket jag älskade henne, och hon sade hur mycket hon älskade mig. När jag kom hem var hon borta.. 
 
15.  Har du en vän av det motsatta könet du kan prata med? 
När det gäller känslor så är det mest mina bröder jag kan prata med. Min pojkvän får ta del av vissa saker med det är fortfarande en hel del saker jag hellre pratar med mina bröder om. 
 
16. Vad kallar dina vänner dig?
Eftersom man knappt kan hitta på ett smeknamn till Emilia så väljer mina vänner att kalla mig för Ragge (Ronny&Rage). 
 
 
17. Har du någonsin gråtit över ett sms? 
Ja väldigt ofta faktiskt. Jag har blivit väldigt känslig av någon anledning. Jag kan gråta när min pojkvän berättar hur mycket han tycker om mig eller när jag skriver något som jag tycker är jobbigt. 
 
18. Vart satt ditt senaste blåmärke? 
På rumpan skulle jag tro, hehe. 
 
19. Senaste gången du verkligen ville hålla avstånd från någon?  
Det var väldigt nyligen. När en kompis själv väljer att hålla avstånd utan en förklaring så håller jag mig också undan. Inte på ett elakt sätt utan att jag mer slutar bry mig. 
 
20. Gör något på din kropp ont? 
Ja, jag har väldigt ont i min rygg, vilket jag oftast har. Jag har dessutom urinvägsinfektion vilket gör ont. 
 
21. Vad är det första du gör på morgonarna?
Oftast kämpar jag med att min pojkvän ska vakna. Jag pussar på han så länge att han blir irriterad och går upp, haha. 
 
22. För exakt ett år sedan, minns du vem du var intresserad av? 
För exakt ett år sedan så blev jag tillsammans med Philip. 
 
23. Vad var din sista tanke innan du gick och lade dig igår? 
Snälla UVI låt mig sova, haha! 
 
24. Var är din mamma just nu?
Förhoppningsvis på ett bra ställe! 
 
25. Är du vän med de vänner du hade för två år sedan? 
Ja det skulle jag tro. Men om de är kompis med mig är en annan sak haha. 
 
26. Har du någonsin somnat i någons famn?
Ja jag somnar nästan alltid i min pojkväns famn. 
 
27. Betyder sex kärlek?
Alltså jag skulle ljuga om jag svarar ja på den frågan. När jag har sex min pojkvän är det massvis med kärlek men eftersom jag har haft sex innan jag träffade min pojkvän så har det inte varit av kärlek, vilket är synd. Det ångrar jag jättemycket. Men idag ser jag sex som kärlek, absolut!