Emilia Sjödin

Recension - Hick borstkollektion. Wilmas Beauty del 2
 
Hej! Här kommer min del två av min recension på Wilma Holmqvists Hick borstkollektion. Vill ni se min del ett klickar ni HÄR!  Denna del kommer endast bestå av de små penslarna i kollektionen. Vill ni se vad jag tycker om dessa borstar så ser ni alla borstar individuellt här under! 
 
Generell bedömning - Alla dessa sminkborstar är otroligt mjuka och superfina. De håller sig i både skicket och formen efter en ordentlig rengöring. Än så länge har ingen borste tappat ett enda hårstrå, vilket är superbra! Borstarna är 100% djurvänliga och tillverkade av syntetiskt borsthår av högkvalitet, vilket även där är jättebra.
 
Den här borsten heter Hick 120, kort ögonskuggsborste. Den kan ni köpa HÄR! 
 
Jag gillar denna sminkborste jättemycket. Jag använder den mest till att "packa" på en ögonskugga på ögonlocket. Den funkar även perfekt till att sudda ut ögonskuggan man lägger under nedre fransraden, eftersom den är så pass platt och bred. 
Nästa sminkborste heter Hick 118 och är en liten rund ögonskuggsborste. Den finner ni HÄR! 
 
Jag använder denna borste till att skapa ett djup i ögat. Man lägger lite av en mörk skugga på penseln och sedan kan man lägga det i det såkallade yttre V:et samt lite i globlinjen. Jag brukar också använda den till att highlighta under brynbenet eller i ögonvrån. Borsten funkar jättebra, den suddar ut mycket bra är väldigt liten och smidig.  
Den här borsten heter Hick 113 och är en av mina favoriter! Det är en fluffig concealerborste och den finner ni HÄR!  Jag använder inte concealer huvudtaget, därför använder jag denna som en sotningsborste och den är grym till att sudda ut skarpa kanter! Vill man ha en enkel vardagssminkning så duttar jag borsten i min favorit ögonskugga och lägger direkt på ögonlocket. Hela ögat blir täckt med en fin färg samtidigt som den suddar ut alla kanter perfekt. Smidigt och snabbt! 
En till favorit är denna snedställda borste! Den heter Hick 117 och är en ögonbrynsborste, den hittar ni HÄR! 
Borsten är i perfekt storlek för mina ögonbryn. Den är väldigt enkel att arbeta med och resultatet blir jättefint. Den är inte så jättetunn, vilket jag faktiskt tycker är bra. Många av mina snedställda borstar är jättetunna vilket kan göra mina tjocka ögonbryn för streckiga, om ni förstår vad jag menar? 
Hick 119 är en snedställd sminkborste. Den hittar ni HÄR!  Det jag gillar med denna borste är att den har både långa och korta strån, vilket kan göra en jättefin sotning. När jag sminkar mina ögonlock brukar jag alltid avsluta med denna borste för att allt ska smälta ihop så fint som möjligt. Den är väldigt fluffig och inte så kompakt. 
Sista borsten heter Hick 116 är en platt ögonskuggsborste som ni finner HÄR!  Först trodde jag att detta var en concealerborste. Men det är faktiskt en ögonskuggspensel som är till för att applicera ögonskygga på hela ögonlocket. Ska jag vara helt ärlig, är inte detta någon favorit direkt. Den är alldeles för hård för att lägga ögonskugga med. Men den passar perfekt till att lägga highlighter med, på exempelvis brynbenet. 
 
Om ni har någon utav dessa borstar får ni jättegärna kommentera under vad ni tycker om dem! 
Annars får ni ha en jättebra dag så hörs vi!