Emilia Sjödin

Den efterlängtade recensionen av...
 
 
Hej mina fina!
Här kommer äntligen den efterlängtade recensionen på Lightening Shade Adjusting Drops som ni har frågat efter. Först och främst kan jag berätta lite kort om produkten: 
 
Den här produkten kallas för en nyans-skapare, vilket innebär att man själv med hjälp av denna produkt och en foundation kan blanda ihop en perfekt nyans till sin egna hudton, vilket är jättebra om man exempelvis har ljusare hudton än den ljusaste foundation man hittar. Jag köpte den här produkten på The Body Shop och den kostar 195 kr. 
 
Recensionen - Det positiva: 
  • Man behöver inte alls mycket produkt för att ljusa upp sin foundation. Se bild ovan. 
  • Den doftar gott! Lite som en neutral hudkräm. 
  • Locket är en pipett, vilket gör att det blir lättare att tillsätta enstaka droppar. 
  • Man kan göra en foundation med gul eller röd underton mer neutral. 
 
Recension - Det negativa : 
  • Priset är lite väl dyrt då man kanske hellre satsar på att köpa en ny foundation. 
  • Jag upplever ibland att foundationen lägger sig och blir väldigt kakig på huden. Det kanske mest beror på att min hud är kaos på vintern, haha. Men så länge man bara tillsätter en droppe till foundationen blir resultatet oftast bra. 
Jag skulle denfinitivt tipsa om denna produkt! Man ska inte ha för höga förhoppningar men samtidigt så går jag hellre runt med en foundation som gör att min hud ser lite torrare ut än att jag får en liten "fjortisrand". Vill ni testa denna produkt tycket jag ni ska gå och köpa den! Det finns även Shade Adjusting Drops i färgen Darkening för er som vill göra er foundation mörkare. 
 
Har ni testat denna foundation? Isåfall vad tycker ni om den? 
Mitt betyd blir 3/5 ! 
 
 
#1 - Karolina Nilsson Grenabo

Tack för bra tips och recension!

Svar: Vad roligt att det uppskattas! Kram :)
Emilia Sjödin

#2 - Alice

Åh tack för recensionen!! Jag tror dock att jag väntar med att köpa den eftersom den verkar rätt torr, och eftersom min hy redan är SUPERtorr så kommer jag absolut inte få någon fin lyster haha så tack så jättemycket för recension så vet jag hur den är liksom!! <33

Svar: Vad bra att den hjälpte dig ! Kram <3
Emilia Sjödin