Emilia Sjödin

Min fina Molly - RIP
 
 
 
Min fina Molly, min familjemedlem och min allra bästa vän.
 
Lördagen blev Mollys sista dag... Hon var gammal och skör och det var inte mer än rätt att ta bort henne. Mollan har trots allt hängt med mig i sjutton år, förstår ni hur lång tid det är? Min katt har varit med i mitt liv längre än vad min mamma har. Jag var tre år när Molly föddes hemma hos oss, jag minns liksom inte en tid utan henne. Igår plockade jag fina blommor och satt ner vid hennes lilla grav. Det känns otroligt tomt då jag inte hör henne komma tassandes när jag fotograferar, för helt ärligt, hon gillade att stå framför kameran mer än mig, haha. Jag kommer dessutom sakna studerna då man bara ville gråta, och katten alltid var den som ställde upp som stöd. 
 
Som sagt, dagarna kommer kännas tomma utan henne. Men någon som är glad uppe i himlen är iallfall min mamma, för hon har ju fått en till ängel att umgås med. Molly, nu kan du äntligen få vara tillsammans med din riktiga matte. 
 
Jag kommer sakna dig, min bästa vän <3